Hlavní obsah

ČT už čtyři dny nesmí vysílat reklamu, tvrdí vysílací rada

– Praha • Aktualizováno

Česká televize nesmí od soboty vysílat reklamu na programech ČT1 a ČT 24 a přitom tak stále činí. Tvrdí to Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Rada se v úterý shodla na doporučení, podle nějž musí ČT reklamu přestat vysílat.

Foto: Profimedia.cz

Autorem loga České televize je výtvarník Jiří Novák.

Článek

"Domníváme se, že od pátku vstoupil v platnost nový zákon, a od soboty by tudíž neměla reklamu na programech ČT 1 a ČT 24 vysílat," řekla Novinkám předsedkyně RRTV Kateřina Kalistová.

Pokud ČT situaci napraví do lhůty, kterou jí RRTV dala, tak vyjde z porušení zákona bez sankce. Pokud by ji ČT nesplnila, může s ní RRTV zahájit správní řízení.

Lhůta je podle Kalistové tři dny od doručení dokumentu. Ten ČT zatím nemá.

„Stanovisko rady jsme zatím neobdrželi, proto se k němu nemůžeme vyjádřit,“ uvedl bez dalších podrobností mluvčí ČT Ladislav Šticha.

Novela zákona o ČT omezuje reklamní vysílání a teleshopping na ČT. Lze je vysílat jen na programech ČT 2 a ČT 4. Zbývající dva kanály mohou využívat jen sponzorská komerční sdělení a product placement.

Zákon schválený v září, podepsal prezident Václav Klaus koncem téhož měsíce. Krom jedné části vstoupila norma v platnost dnem vydání ve sbírce zákonů.

O omezení reklamy v ČT usilovaly komerční televize, které hrozily i arbitrážemi. Podle původní dohody měla reklama ve veřejnoprávní televizi zcela skončit letos 11. listopadu v souvislosti se završením digitalizace vysílání.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám