Hlavní obsah

ČT slaví úspěch v boji proti neplatičům, vybrala o miliardu víc

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Česká televize loni na koncesionářských poplatcích vybrala 5,065 miliardy korun. Vyplývá to z údajů České televize, které poskytla Radě ČT na jejím středečním zasedání. Částka je téměř o miliardu vyšší než v roce 2006 a zároveň o 75 miliónů přesahuje původně plánovanou sumu pro loňský rok. Poplatky jsou hlavní zdrojem financování veřejnoprávní České televize.

Článek

K poslednímu prosinci také ČT evidovala celkem 3,58 miliónu televizních přijímačů. To je o více než 66 000 přijímačů, tedy asi o dvě procenta, více ve srovnání s koncem roku 2006. Televizní koncesionářský poplatek činí od počátku letošního roku 135 korun, tedy o 15 korun více než předtím. Domácnosti platí měsíční poplatek bez ohledu na počet televizních či rozhlasových přijímačů, živnostníci a právnické osoby musí podle zákona zaplatit za každý přijímač.

Za televizní přijímač se považuje například i televizní karta instalovaná k počítači. V případě rozhlasových přijímačů se povinnost platit poplatek vztahuje kromě jiného na mobilní telefony s rádiem a radiobudíky. Za nepřihlášení televizního nebo rozhlasového přijímače či za neplacení příslušných poplatků hrozí pokuty.

Česká televize v minulém roce výrazně přitvrdila v boji proti neplatičům koncesionářských poplatků. Vloni podala na 86 okresních a obvodních soudech prostřednictvím advokátní kanceláře žaloby na celkem 28 487 neplatičů koncesionářských poplatků.

Poplatky se zvýšily, ale reklama nezmizela

V souvislosti se zvýšením televizních poplatků měla od začátku letošního roku z České televize zmizet reklama. Na základě takzvané diginovely, která má umožnit rozjezd digitálního zemského televizního vysílání v Česku, se reklama na veřejnoprávní televizi na dobu přechodu z analogového na digitální vysílání vrátila.

Výnosy z poplatků v miliardách korun:

2001: 2,95 

2002: 2,94

2003: 2,90

2004: 2,89 

2005: 3,24

2006: 4,10

2007: 5,07

Zdroj ČT

Výnosy z reklamy vysílané na ČT od Nového roku budou určeny na rozvoj zemského digitálního televizního vysílání, na digitalizaci archivu ČT, částka 150 miliónů korun pak poputuje na podporu a rozvoj české kinematografie.

Reklama

Výběr článků

Načítám