Hlavní obsah

Nejčastěji mění práci lidé ve výrobě, médiích a zdravotnictví

Novinky, kil

Analytici předpovídají pro letošní rok zvýšení fluktuace zaměstnanců. Podle údajů pracovního portálu Profesia.cz nejčastěji mění místo lidé ve výrobě, dále pak v médiích, ve zdravotnictví, v zemědělství a v potravinářské výrobě a administrativě. Největší fluktuaci vykazují mladí lidé ve věku 20-21 let.

Foto: Profimedia.cz

Lidé se přestávají bát o práci a častěji mění místo.

Článek

Nejčastější motivací pro dobrovolnou změnu místa jsou již tradičně lepší finanční ohodnocení a větší možnosti uplatnění na nové pozici.

Lidé se přestávají bát o práci

„Se snižováním míry nezaměstnanosti a s oživením nabídky volných míst se lidé přestávají bát o práci a častěji mění místo. Analytici předpovídají, že v letošním roce výrazně vzroste fluktuace zaměstnanců, a to až o čtvrtinu. Výrazný tlak očekávají zejména výrobní podniky,“ vypočítává Zuzana Lincová, ředitelka Profesia.cz.

Nejčastěji jdou za změnou mladí

Z lidí, kteří na pracovním portálu Profesia.cz umístili svůj životopis, změnilo loni práci 28 %, tedy více než každý čtvrtý; nejvíce lidí, a to 22 %, měnilo práci jednou. Nejčastěji jsou to mladí lidé ve věku 20–21 let, kteří se rozkoukají ve svém prvním zaměstnání a chtějí změnu. V roce 2015 změnilo zaměstnavatele v tomto věku minimálně jednou kolem poloviny uchazečů. Další výrazný nárůst fluktuace se projevuje u lidí ve věku 26 let.

Žebříček změn

Ve kterých oblastech mění lidé práci v České republice nejčastěji? Především ve výrobě (18 %), dále pak v oblasti médií, žurnalistiky a polygrafie (17 %), v těsném závěsu následuje zdravotnictví rovněž se sedmnácti procenty. Mezi oblasti s nejstabilnějšími zaměstnanci naopak patří ekonomika, finance, účetnictví, dřevozpracující průmysl (5 %) a dále pak státní správa a samospráva (6 %).

Na Slovensku je to jinak

Překvapující je porovnání dat na českém a slovenském trhu. Zatímco v Česku patří segment marketingu, reklamy a PR k těm s nejnižší mírou fluktuace (7 %), na Slovensku je tomu zcela naopak – pohybuje se na špičce se 16 %.

Reklama

Výběr článků

Načítám