„V současnosti jsme svědky trendu, kdy firmy, které se studentům více otevírají a prezentují firemní kulturu různými formami, se stávají žádanějšími zaměstnavateli. K ceněným aspektům firemní kultury patří benefity, podle nichž se studenti čím dál více orientují. Důkazem je posun v oblíbenosti firem Škoda Auto či Nestlé, které jsou v posledních letech velmi aktivní ve vztahu k mladým nadaným absolventům,“ říká Pavel Hulák, ředitel Klubu zaměstnavatelů a organizátor soutěže Sodexo Zaměstnavatel roku.

Studenti spoléhají na web a přátele

Studenti hledají nové zaměstnání nejčastěji na webových portálech (83 %), mezi přáteli a známými (76 %), přes webové stránky konkrétních firem (55 %) či na pracovních veletrzích (46 %).

„Dnes je samozřejmostí, že nejčastěji používaným nástrojem pro zjištění informací o zaměstnavateli je internet, kde si student může najít opravdu velké množství informací. Zajímavé však je, že k rozhodnutí u ambiciózního absolventa o tom, kde chce po škole pracovat, dochází až po osobním kontaktu se zástupci firem, prvním pohovoru či absolvování nejrůznějších workshopů organizovaných firmou nebo studentskými organizacemi,“ vysvětluje Ondřej Lang z organizace AIESEC.

Mladí se cestování nebojí

Pokud by se budoucí absolventi měli stěhovat za novým zaměstnáním, polovina z nich (54 %) by byla ochotna vycestovat kamkoli ve světě, 22 % by preferovalo práci v rámci Evropy a 12 % by bylo ochotných se stěhovat pouze po České republice.
„Ukazuje se, že studenti si uvědomují přínos zkušeností, které mohou načerpat během práce v zahraničí. Takové zkušenosti pak bohatě zužitkují při návratu do České republiky, a to nejen v mezinárodních firmách,“ dodává Pavel Hulák.