Článek
Dnešní mladé ženy jsou podle průzkumu v porovnání s předchozími generacemi vzdělanější a více kladou důraz na kariéru. V porovnání s jinými generacemi jsou sebevědomější a ambicióznější. Mezi nejsebevědomější patří Brazilky (76 procent), Indky (76 procent) a Portugalky (68 procent). Naopak nejnižší sebevědomí prokázaly Japonky (11 procent), Kazašky (18 procent) a překvapivě také Němky (19 procent).
Kvůli nedostatku příležitostí odchází polovina
Téměř polovina těchto žen (49 procent) věří, že u svého současného zaměstnavatele může dosáhnout těch nejvyšších pozic. Pokud však nedostanou dostatek příležitostí k růstu či rozvoji, odcházejí (52 procent). To je mnohem častější důvod k odchodu ze zaměstnání než zakládání rodiny (19 procent).
Česko pod průměrem OECD
„Ženy posilují své postavení i na českém trhu práce. Jak ukázaly poslední výsledky indexu jejich zapojení na pracovním trhu, který sestavuje PwC, dokonce si v něm ČR o jednu příčku polepšila. I když stále zůstává celkově pod průměrem zemí OECD," uvedl odborník na řízení lidských zdrojů PwC ČR Daniel Soukup.
Lpí na vyváženosti pracovního a osobního života
Mladé ženy, které v současnosti začínají budovat svou kariéru, mají díky své silnější pozici předpoklady nastartovat změny ve firemních kulturách. Ty by se mohly týkat především přístupu k vyvážení pracovního a soukromého života, což je pro tuto generaci zcela zásadní. Ženy zároveň chtějí pracovat ve firmách, jejichž kultura vyzdvihuje rovnoprávnost pohlaví.
V Česku chybí pružná pracovní doba
„Rovné příležitosti deklaruje v Česku drtivá většina firem. Praktická možnost využívat pružnou pracovní dobu či zkrácených úvazků, které by ženám lépe umožnily skloubit kariéru s rolí matky, však stále není samozřejmostí ve všech firmách," doplnil Soukup.