Novinky.cz o chybě informovaly minulý týden po upozornění jednoho z čtenářů. [celá zpráva]

Vývojáři z Microsoftu o chybě věděli jen o několik dnů déle. To jinými slovy znamená, že na vytvoření záplaty jim stačily necelé dva týdny. Běžně se v takto krátkém čase řeší trhliny týkající se bezpečnosti uživatelů, o což v tomto konkrétním případě vůbec nešlo.

Chyba se týkala pouze protokolu POP3

Chyba se týkala pouze uživatelů Outlooku 2016, kteří používali poštovní protokol POP3. Ten funguje tak, že uživateli se do počítače nebo chytrého telefonu stáhnou všechny e-maily a bez ohledu na to, zda je časem smaže či nikoliv, zůstanou uchovány na serveru.

Problém byl ale v tom, že v nejnovější verzi poštovního klienta od společnosti Microsoft byly e-maily mazány ze serveru okamžitě. A to i v případě, že v něm bylo nastaveno, že tak má učinit až po nějaké době.

Stahovat aktualizaci je možné prostřednictvím služby Windows Update.