Množství aktivních SIM karet se přitom téměř nezměnilo. Celkem měli virtuální operátoři 1,251 miliónu zákazníků, což je o 36 000 více než na začátku roku. Představuje to devět procent z celkového počtu aktivních mobilních čísel na českém trhu. Největšími hráči na trhu byli BLESKmobil, O2 Family a Tesco Mobile ČR.

Virtuální operátoři nabízí především hlasové služby a posílání SMS, případně připojení k internetu. Připojení prostřednictvím rychlých sítí LTE ale nabízí jen 15 firem. Důvodem jsou vysoké ceny ve velkoobchodních nabídkách provozovatelů sítí.

První virtuální operátoři přišli na trh zhruba před třemi lety. Podle odborníků by měli v nejbližších letech však spíše zanikat než přibývat. Firmy, které mohou kromě mobilních tarifů nabídnout i další služby, jako je například nabídka dodávek energií či finanční produkty, mají na trhu podle nich největší potenciál. Naopak virtuální operátoři, kteří jakoukoli přidanou hodnotu k telefonním tarifům nabídnout nemohou, z trhu potupně odejdou.

Cena mobilního volání přitom již několik let klesá. Zatímco v roce 2006 podle statistik ČTÚ volali Češi v průměru za 4,84 Kč/min, v roce 2014 už průměrně stála minuta hovoru jen 1,24 Kč. Naopak ceny mobilních dat se příliš nemění a malý pohyb cen směrem dolů lze zaznamenat pouze u dražších tarifů s vyššími datovými limity.