Článek
Podle Marka Bulíře z GfK Czech je český trh mobilních telefonů dlouhodobě víceméně stabilní, tedy pohybuje se mezi 2,7 a 2,8 miliónu prodaných kusů ročně. Lehký výkyv nastal v krizovém roce 2009, kdy trh klesnul lehce nad hranici 2,6 miliónu přístrojů.
První tzv. smartphony se objevily na trhu v roce 2005. Zájem zákazníků se však postupně přesunul od kdysi oblíbených "véček" a výsuvných přístrojů ke klasickým kvádrům, které v současnosti tvoří většinu prodejů.
"Výrazný přesun zákazníků je také od zařízení bez dotykového displeje k zařízením, které ho obsahují a vůbec k sofistikovanějším zařízením," dodal Bulíř.
Nejprodávanější značkou mobilů v Česku je Samsung, následuje dříve dominantní Nokia a Sony. Množství aktivních SIM karet u operátorů stouplo v pololetí o zhruba 42 000 na 14,08 miliónu. Za růstem stojí především příchod virtuálních mobilních operátorů.