Ani Microsoft ale nepřijde zkrátka. Nokia mu totiž bude podle serveru Businessweek platit poplatek za každou nainstalovanou kopii operačního systému. Smlouva je uzavřena na pět let, jaká je výše poplatku zatím není známo.

Vedle toho se navíc operační systém Windows Phone rozšíří daleko více mezi lidi a navíc by americký softwarový gigant mohl od konkurence na oplátku získat některé zajímavé aplikace. Například navigaci, kterou Nokia nabízí k telefonům s vestavěným GPS přijímačem, včetně map celého světa zdarma. [celá zpráva]

„V tomto partnerství s Nokií přinese Microsoft svůj mobilní software a všechny služby, které jsou mezi zákazníky populární - jako vyhledávač Bing, kancelářský balík Office a samozřejmě herní platformu X-Box live,“ uvedl ke spojenectví šéf Microsoftu Steve Ballmer.

Nokia uzavřela partnerství kvůli iPhonu

Jedním z důvodů, který vedl Nokii k uzavření partnerství s konkurenčním Microsoftem, byla úspěšnost iPhonu od Applu.

„iPhone od Applu zcela změnil význam slova smartphone, upoutal pozornost vývojářů a vytvořil novou mocnou platformu. Jasně ukázal, že když vyrobíte dobrý telefon, lidé jsou za něj ochotni utratit velké peníze. iPhone se objevil v roce 2007 a my stále ještě nemáme konkurenceschopný produkt,“ uvedl šéf Nokie Stephen Elop.

„Stojíme na hořící plošině a musíme jednat velice rychle, jinak shoříme,“ přirovnal Elop současnou situaci firmy k příběhu o naftaři, kterému vzplála vrtná plošina. „Nokia a Microsoft mohou společně vybudovat bezkonkurenční platformu s co největším globálním dosahem. Od nynějška to bude závod, ve kterém poběží jen tři koně,“ dodal.

Co umí mobilní systém Microsoftu

První generace mobilních operačních systémů od Microsoftu byly známé pod označením Windows Mobile. Nabízely propracovaný kalendář, detailní adresář, který bylo možné jednoduše synchronizovat s kontakty v Outlooku v počítači, či pohodlnou práci s e-maily na cestách.

Jak je z výčtu funkcí patrné, starší verze mobilních Windows byly určeny spíše pro manažery. To se ale softwarový gigant rozhodl u sedmiček změnit. Jejich hlavním úkolem je nabídnout přednosti chytrých telefonů jednoduchou formou co nejširší skupině uživatelů.

Stejnou taktiku přehledného a intuitivního ovládání zvolila před lety počítačová firma Apple, která se svým iPhonem rozpoutala mánii dotykových telefonů. [celá zpráva]