Hlavní obsah

Rise of the Tomb Raider se na počítačích povedl na jedničku

Novinky, David Ryneš

Nejen v našich očích, ale i ostatních kritiků se loňské pokračování slavné série Tomb Raider povedlo. Po uplynutí časové exkluzivity tak konečně vychází verze pro osobní počítače, na kterou jsme se zevrubně podívali.

Upoutávka na hru Rise of the Tomb RaiderVideo: Crystal Dynamics

 
Článek

O povedeném pokračování restartu série Tomb Raider – Rise of the Tomb Raider jsme již psali. Nejenže už verze pro Xbox One nás potěšila svým technickým zpracováním, ale nyní přišla na trh už i verze pro osobní počítače. Vývojáři si však dali nelehký úkol místo klasického portování původní verz,e a tak přidali hromadu funkcí navíc, aby hra na silných sestavách vypadala co nejlépe.

Za konverzí stojí studio Nixxes, stejně jako za konverzí dílu z roku 2013. Jejich přístup ke konverzi je tak poctivý, že veškeré grafické změny se projeví ihned při chodu titulu. Hráč tak není nucen neustále restartovat, aby provedl ony změny v grafickém nastavení.

Položek v nastavení grafiky je hromada, a to od tradičního nastavení kvality textur až po různé efekty, které sice nemají reálný dopad na chod hry, ale hráčům by mohly vadit. Lze si tak například vypnout filmovější odrazy světel tzv. Lens flares. Stejně tak i rozšířená zář – Bloom či rozmazání pohybu – Motion Blur.

Foto: archív tvůrců

Ukázka z PC verze hry Rise of the Tomb Raider

Mezi největší žrouty výkonu však patří nastavení stínů, ambientní okluze pro věrnější zasazení předmětů do scény vytvářením tmavších koutů kolem objektů. Také teselace, která se stará o lepší plastičnost cest, zdí či kamenů, si vezme část výkonu, ale její dopad na scénu není tak znatelný.

Poslední náročnější položkou jsou stejně jako v roce 2013 vlasy hlavní protagonistky. Zde se o to však už nestará technologie od společnosti AMD, takže nemá tak obří dopad na grafických kartách od společnosti NVIDIA. Tato položka PureHair se stará o věrné provedení vlasů, a tak vykresluje při nejvyšším nastavení na 30 000 jednotlivých vlasů, ale zákonitě si tak uzme mnohem více výkonu grafické karty.

Foto: archív tvůrců

Ukázka z PC verze hry Rise of the Tomb Raider

Ke konci nesmíme samozřejmě opomenout ovládání, na kterém si dali vývojáři také záležet, a hráč si ho tak může kompletně přizpůsobit svému hernímu stylu. Nebýt v historii línějších portů tak bychom toto neocenili, ale jelikož se i dnes stále najdou odfláknuté verze pro osobní počítače, tak i za toto si Nixxes zaslouží kladné hodnocení.

Konverze se vývojářům povedla, a pokud má hráč silnou sestavu, tak se dočká doopravdy nádherné podívané. Majitele starších sestav však potěší i zároveň nižší hardwarová náročnost při snížených efektech, a tak tvůrci mysleli i na ty, kteří nemají herní dělo.

Teď už si jen na svou verzi musí počkat majitelé konzole PlayStation 4, která by měla dorazit do konce tohoto roku.

Foto: archív tvůrců

Ukázka z PC verze hry Rise of the Tomb Raider

Více informací o hře:

Reklama

Výběr článků

Načítám