Hlavní obsah

Tvůrci hitu Clash of Clans si loni vydělali 14 miliard korun

Novinky, mif

Jak dokážou být mobilní hry velký byznys, dokazuje finské vývojářské studio Supercell. Tvůrci velmi populárního hitu Clash of Clans si jen za loňský rok vydělali 515 miliónů eur, tedy v přepočtu více než 14 miliard korun. Proti předchozímu roku se tedy provozní zisk zdvojnásobil.

Upoutávka na hru Clash of ClansVideo: Supercell

 
Článek

Tržby finského podniku vzrostly trojnásobně, z předloňských 1,9 miliónu eur se zvýšily na 1,5 miliardy euro (41 miliard korun). Tohoto úspěchu se vývojářskému studiu podařilo dosáhnout pouze se 150 zaměstnanci.

Tituly z produkce Supercellu totiž patří vždy k těm nejpopulárnějším. Základ úspěchu tvoří především strategická hra Clash of Clans, milióny příznivců ale mají i další tituly finského podniku – řeč je o hrách Hay Day, Boom Beach, Battle Buddies, Pets vs Orcs, and Spooky Pop.

Byznys založený na mikroplatbách

Miliardy si tvůrci vydělali doslova dolar po dolaru. Všechny hry jsou totiž nabízeny ke stažení zadarmo a uživatel nemusí nic platit ani v jejich průběhu. Místo prodeje reklamy vývojáři vsadili na systém tzv. mikroplateb – pokud chtějí lidé průběh hry urychlit, mohou za to zaplatit. A v praxi to funguje více než dobře, jak ukazují výsledky za loňský rok.

Společnost Supercell byla založena v roce 2010 v Helsinkách. Původně se snažila uspět na trhu s akčním on-line titulem Gunshine.net. O rok později se ale vývojářské studio zaměřilo výhradně na mobilní hry, kterým se věnuje dodnes.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám