Chyba se týká pouze uživatelů Outlooku 2016, kteří používají poštovní protokol POP3. Ten funguje tak, že uživateli se do počítače nebo chytrého telefonu stáhnou všechny e-maily a bez ohledu na to, zda je časem smaže či nikoliv, zůstanou uchovány na serveru.

Aby ale nebyla poštovní schránka zbytečně přeplněná, nabízí Outlook možnost automatického mazání e-mailů na serveru po několika dnech. Je jen na uživateli, zda si navolí automatické mazání po týdnu nebo klidně až po měsíci.

E-maily se smažou, nebo zdvojí

Problém je ale v tom, že v nejnovější verzi poštovního klienta od společnosti Microsoft nefunguje toto nastavení korektně. E-maily se smažou ze serveru okamžitě, ať je nastaven jakýkoliv časový údaj. Pokud tedy uživatel smaže zprávu také v počítači s vědomím, že záloha je na poštovním serveru, přijde o zprávu úplně.

Navíc v případě, že prostřednictvím protokolu POP3 stahuje z jedné e-mailové schránky poštu na více počítačích, e-maily se zobrazí vždy pouze v jednom zařízení. Tím, že jsou na serveru okamžitě smazány, z dalšího počítače se k nim uživatel už nedostane.

Chyba se vyskytuje i v případě, kdy uživatel nastaví, že nechce e-maily mazat vůbec. Pak dochází podle zkušeností Igora K., který Novinky na chybu upozornil, k duplikování zpráv v poštovní schránce.

Na opravě se pracuje

Zástupci amerického počítačového gigantu již chybu řeší. „Tento problém zkoumáme a pracujeme na jeho nápravě. Nové informace zveřejníme hned, jakmile budou k dispozici,“ stojí v prohlášení Microsoftu na stránkách podpory.

Firma prozatím doporučuje používat jiný poštovní protokol, případně odinstalovat poslední aktualizace Outlooku, které daný problém způsobují. Obě tato řešení jsou nicméně vhodnější spíše pro pokročilé uživatele. Návod v anglickém jazyce najdete zde.

Lze předpokládat, že nepříjemná chyba bude opravena v některé z dalších aktualizací tohoto poštovního klienta. Kdy se tak ale stane, zatím zástupci Microsoftu neprozradili.