Hlavní obsah

Vyhráli jste iPhone! Podvodníci zkoušejí nový trik

Novinky, ort

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jako lavina se v posledních dnech šíří internetem reklamy, ve kterých se podvodníci vydávají za zaměstnance společnosti UPC. Důvěřivce se snaží přesvědčit, že mají šanci vyhrát chytrý telefon Apple iPhone 6. Ve skutečnosti je však zaregistrují k odběru placených SMS zpráv.

Foto: repro Facebook UPC

Ukázka výherní obrazovky, na které se podvodníci zastřešují společností UPC.

Článek

„Společně s Facebookem vybíráme jednoho šťastného zákazníka, který získává speciální cenu od našeho sponzora jako poděkování, že jste zákazníkem UPC Ceska Republica,“ lákají podvodníci a zastřešují se poskytovatelem kabelových služeb a internetového připojení.

Pozornější čtenáři si mohou všimnout, že jde o podvod už podle špatného názvu společnosti, který neobsahuje diakritiku. Při proklikávání výherní nabídky navíc uživatel v jednom bodě musí odsouhlasit zasílání placených SMS zpráv.

Foto: repro Facebook UPC

Žádná výhra, příjemce se zaváže k příjmu placených SMS zpráv.

Žádného nového telefonu ani jiné výhry se tak důvěřivci samozřejmě nedočkají, místo toho jim každý týden bude z účtu mizet 99 korun za příjem prémiové SMS zprávy, dokud službu opět neodhlásí.

Zástupci UPC se již od soutěže distancovali. „Soutěž probíhá na různých webových stránkách, které však s UPC Česká republika nijak nesouvisí,“ uvedli zástupci poskytovatele na svých facebookových stránkách.

Nejen UPC, ale i další

„Společnost UPC s touto soutěží, která zneužívá jejího jména, nemá nic společného a zásadně se od ní distancuje. V žádném případě vám nedoporučujeme na tuto a podobně nedůvěryhodné soutěže reagovat ani se jich účastnit. V tuto chvíli podnikáme opatření a právní kroky, aby bylo provozování takovýchto stránek ukončeno,“ dodali.

Reklama s podvodnou nabídkou dokáže automaticky detekovat připojení uživatele. Je tedy možné, že výherní obrazovku uvidí lidé i ve spojení s jinými poskytovateli internetového připojení. V žádném případě by však na nabídku neměli reagovat.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám