Hlavní obsah

Virtuální mince mohli lidé kupovat zadarmo. Díky závadě na japonské burze

Novinky, mif

Štěstí pro jednoho a velké neštěstí pro druhého. Tak by se dal asi nejlépe popsat technický problém, který postihl v minulých dnech japonskou burzu s kryptoměnami Zaif. Zákazníci mohli zhruba 20 minut nakupovat virtuální mince úplně zadarmo.

Foto: Lucas Jackson, Reuters

Logo bitcoinu. Ilustrační fotografie

Článek

O celém případu informoval ve středu server televize CNBC. Technologické problémy nicméně japonskou burzu postihly už minulý týden, informovala však o nich až se zpožděním.

Důvod, proč vedení společnosti Zaif se zveřejněním celého případu otálelo, je prostý. Během zmiňovaných 20 minut si totiž virtuální mince nakoupilo celkem sedm lidí, dohledat a zrušit transakci se však podařilo jen v šesti případech.

Hledají sedmého kupujícího

Vedení burzy se nicméně nechalo slyšet, že vyšetřování dále pokračuje. Není nicméně vyloučeno, že jeho výsledek nebude kladný. Nákupy a prodeje virtuálních mincí jsou totiž často realizovány anonymně, což velmi komplikuje dohledání zakoupených virtuálních mincí. V řadě případů je to dokonce zcela nemožné.

V tuto chvíli není jasné, kolik mincí kupující, kterého se nepodařilo dohledat, nakoupil. Burza zatím nechtěla o případu více informací prozradit.

Různé kybernetické mince – například nejznámější bitcoiny – jsou v Japonsku velmi populární, Zaif je jedním z 16 registrovaných on-line trhů pro nákup a prodej. V loňském roce dokonce země umožnila obchodníkům přijímat platby v bitcoinech.

Zakladatel etherea varoval investory

Kryptoměny to nemají v poslední době vůbec jednoduché. U uplynulých dvou měsících jejich kurz dramaticky klesl, často i o několik desítek procent. Kvůli tomu dokonce začali dávat od virtuálních mincí ruce pryč i lidé, kteří do nich jindy vkládali důvěru.

Například zakladatel kryptoměny ethereum Vitalik Buterin před virtuálními mincemi tento týden varoval. „Nevkládejte do nich peníze, které si nemůžete dovolit ztratit,” prohlásil Buterin. [celá zpráva]

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám