Hlavní obsah

Otravné hlášky operátora je možné snadno vypnout

Novinky, mif

Ještě před pár lety bylo podle prvních tří číslic telefonního čísla možné snadno poznat, do jaké sítě voláte. Jak lidé podléhali konkurenčním nabídkám a přecházeli se svým číslem k jiným operátorům, nastal na mobilním trhu zmatek. Proto je začaly telefonní společnosti upozorňovat na to, že „volají do jiné sítě“.

Foto: Profimedia.cz

Článek

S příchodem neomezených tarifů jsou ale tyto hlášky spíše na obtíž, protože uživatelé mohou do všech sítí volat v rámci paušálu bez účtování hovorného. Lidé si na svých číslech mohou oznamování sítí jednoduše vypnout pomocí SMS zprávy.

Stačí odeslat operátorovi text HLASKA D pro deaktivaci nebo HLASKA A pro opětovnou aktivaci. Číslo Telefóniky je 999111 a T-Mobilu 4603. V obou případech je možné se obrátit také na infolinku operátorů.

Stejnou možnost nabízí i Vodafone, u něj lidé mohou navíc pro nastavení hlášek využít také internetovou samoobsluhu. Deaktivaci prostřednictvím SMS operátor nenabízí.

Kromě informací o sítích, do kterých zákazník volá, nabízejí operátoři řadu dalších doplňkových služeb. Jde například o hlasové schránky či informace o dostupnosti čísel prostřednictvím SMS zpráv. Při deaktivací hlášky o volání do jiné sítě ostatní doplňkové služby zůstanou.

Neomezené tarify využívá milión Čechů

Neomezené volání do všech sítí a internet i SMS zprávy v ceně nabídla letos v dubnu Telefónica za 749 Kč místo původních 3000 korun. S podobnými nabídkami krátce poté přispěchali také konkurenti – Vodafone a T-Mobile.

Nové tarify využívá více než 1,2 miliónu Čechů. U T-Mobilu na ně přešlo 450 000 z 5,5 miliónu uživatelů, u Telefóniky 550 000 z pěti miliónů a u Vodafonu 220 000 z 3,4 miliónu klientů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám