Výrobci LCD se nyní potýkají s klesající poptávkou a rostoucí cenovou konkurencí. Výzkumná společnost DisplaySearch očekává, že roční globální tržby z prodeje LCD televizorů do roku 2015 klesnou o osm procent na 92 miliard dolarů (1,7 biliónu Kč).

Obrazovky OLED se nyní používají především v chytrých mobilních telefonech. Předpokládá se však, že se tato technologie prosadí také u větších obrazovek, tedy například v televizorech.

Dceřiná společnost s názvem Samsung Display Company by měla vzniknout 1. dubna. Tento krok však podle internetového serveru BBC ještě musí schválit akcionáři podniku. "Toto oddělení nám umožní dělat rychlejší rozhodnutí a pružněji reagovat na potřeby zákazníků," upozornil šéf LCD aktivit Samsungu. "Díky posílení konkurenceschopnosti budeme trhu nadále poskytovat špičkové výrobky a služby," dodal.

Podle některých analytiků zatím nelze říci, zda je rozhodnutí Samsungu krokem správným směrem. "Nebudeme to vědět, dokud neuplyne několik čtvrtletí," uvedl podle BBC analytik Jasper Kim ze společnosti Asia-Pacific Global Research Group.