Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu, který provedl obchodní portál Aukro.cz mezi více než tisícovkou lidí, kteří své nákupy na internetu provádějí právě mobilními telefony i tablety.

Doma nejčastěji nakupujeme v obýváku

Domácí prostředí je pro nakupující tím nejlepším místem, kde se brouzdání po internetových obchodech mohou v klidu věnovat. Přitom nejčastější místností doma, je obývací pokoj.

„Za obývacím pokojem je oblíbená ložnice – respektive postel, kterou uvedlo 55 procent dotázaných. Jedná se o místnosti, kde lidé tráví pravděpodobně nejvíce volného času v domácnosti, proto zde také nakupují nejčastěji,“ přiblížila výsledky průzkumu Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz.

„Shodně pětina uživatelů pak uvedla, že nakupuje v kuchyni a také na poněkud soukromém místě – na záchodě,“ dodala Papežová.

Kde obvykle nakupujete přes své mobilní zařízení?
Přes mobil
(v %)
Přes tablet
(v %)
Doma75 94
Při cestování/dojíždění ve vlaku/busu51 24
V práci/ ve škole5025
Jinde venku3310
Jinde1 --
Zdroj: Aukro.cz

Polovina lidí nakupuje v práci či ve škole

Další situace, ve kterých obvykle využíváme mobilní telefony pro internetové nákupy, je například dojíždění, respektive cesta vlakem či autobusem do i ze zaměstnání. „Polovina uživatelů uvedla, že k nákupům na telefonu využívají čas při cestování nebo dojíždění do práce,“ doplnila Michaela Papežová.

Překvapivě stejný počet respondentů se také přiznal, že přes mobily nakupuje v práci nebo ve škole.

Ani minuta nazmar

Největší část dotazovaných -  80 procent - také uvedla, že pro nákupy přes telefon využívá především „plonkový” čas, tedy ten, kdy na někoho nebo na něco čekají.

Dvě třetiny lidí nakupují přes mobily v kavárnách nebo restauracích, třetina jich uvedla park.

Kde doma nejčastěji nakupujete nebo hledáte inspiraci k nákupu prostřednictvím vašeho mobilního zařízení?Přes mobil
(v %)
Přes tablet
(v %)
V obývacím pokoji76 77
V ložnici/v posteli55 49
V pracovně29 25
V koupelně/na toaletě19 13
V kuchyni19 14
Jinde2 2

S tabletem doma

Nakupování přes tablety, které se také řadí do kategorie mobilních zařízení, je v zásadě podobné. „Mezi nakupujícími prostřednictvím tabletů však jednoznačně, v 96 procentech případů, převažuje nákup doma. Naopak při čekání na někoho nebo něco si čas krátí nákupem přes tablety polovina dotázaných,“ upřesnila Papežová.