Hlavní obsah

Leo Express hlásí nárůst tržeb i prohloubení ztráty

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Aktualizováno

Vlakový dopravce Leo Express v letošním prvním pololetí navýšil tržby o 13 procent na 161 miliónů korun. Zároveň však společnost zvýšila ztrátu z loňských 31 na 65 miliónů korun. Firma v úterý uvedla, že důvodem jsou investice do připravovaného vstupu na polský a německý trh, rozšíření autobusových linek a rozjezd platformy sdílení aut.

Foto: Leo Express

Vlak Leo Express

Článek

„Rozhodli jsme se dlouhodobě investovat do vstupu na zahraniční železniční trh, věděli jsme proto dopředu, že první pololetí bude výsledkově slabší,” uvedl generální ředitel Leo Expressu Peter Köhler. Situaci podle něj navíc zkomplikovala červnová nehoda jednoho z pěti vlaků dopravce na nádraží v Přerově a výpadky kvůli technickým úpravám jednotek pro vstup do Polska. [celá zpráva]

Leo Express získal certifikát umožňující zahájení vlakového provozu v Polsku jako první mimopolský dopravce, tamní úřady ještě posuzují hospodářskou rovnováhu české firmy. Na polském trhu Leo Express zároveň rozšířil autobusové linky. Na konci prvního pololetí začala příprava vstupu na německou železnici. V srpnu vyústila v převzetí části berlínské společnost Locomore, která byla v insolvenci, a provozování její trasy mezi Berlínem a Stuttgartem. [celá zpráva]

„Prvním zahraničním trhem mělo být Polsko, ale nakonec jsme jako první český osobní dopravce začali provozovat železniční dopravu mimo Českou a Slovenskou republiku v Německu,” uvedl Köhler.

Platformu SmileCar na sdílení aut Leo Express spustil v březnu. Služba má nyní podle firmy několik tisíc uživatelů, kterým byl na provizích vyplacen již více než milión korun, a databázi čítající téměř 500 aut. V prvním pololetí dopravce také začal přepravovat jízdní kola na všech vlakových a téměř všech autobusových linkách.

Nové jednotky budou z Číny

Ve druhé polovině roku chce Leo Express hlavně optimalizovat provoz v Německu. Ministerstvu dopravy předkládá nabídky na dálkovou dopravu a jedná s kraji o provozování regionální železniční dopravy, uvedl. „Dále chceme na konci příštího roku překvapit novými vícesystémovými jednotkami z Číny,” doplnil Köhler.

Cestujících přepravených vlaky a autobusy Leo Expressu v prvním pololetí přibylo zhruba o desetinu na 693 000 lidí, zopakovala v úterý firma. Konkurenčnímu železničnímu dopravci RegioJet počet přepravených v Česku v pololetí stoupl meziročně o 470 000 na 2,2 miliónu, hospodářské výsledky firma zatím nezveřejnila ani za loňský rok.

Českým drahám proti loňskému pololetí přibylo cestujících o 1,3 miliónu na 86,9 miliónu. Letos od ledna do konce června České dráhy zvýšily meziročně zisk o 127 miliónů korun na 537 miliónů a tržby o 400 miliónů na 16,73 miliardy Kč.

Reklama

Výběr článků

Načítám