Standardy odsouhlasené po šesti letech jednání musí ještě schválit řídící orgán ICAO. Poté se stanou povinné pro národní letecké úřady po celém světě.

Podle návrhu všechny zcela nové modely letadel od roku 2020 budou muset mít nižší emise o 36 procent. V případě současných výrobních programů letadel budou nové normy zaváděny od roku 2023. Letadla, která nebudou v souladu s normami, by se měla přestat úplně vyrábět v roce 2028. Nové normy se nebudou týkat letadel, která jsou již v provozu.

Ekologické skupiny nové standardy kritizují. Podle nich nejsou dostatečně přísné, aby významně snížily znečištění nebo zpomalily změny klimatu.

Podle ekologů má letecký průmysl na globálních emisí skleníkových plynů podíl zhruba pět procent. Podle ICAO jsou to v současnosti necelá dvě procenta. Tento podíl by však měl růst, spolu se zájmem o leteckou přepravu, naspaly agentury AP a Reuters.