Hlavní obsah

Boj dealerů s Hyundai se vyostřuje, volají po odstoupení ředitele

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Největší tuzemský prodejce vozů Hyundai Anton Fischer oslovil ostatní dealery značky, aby podepsali jeho výzvu k odstoupení generálního ředitele českého zastoupení Vladimíra Vošického. Ten prý nastavil likvidační obchodní podmínky pro prodejce.

Foto: Hyundai

Hyundai

Článek

Fischerovi i dalším prodejcům Hyundai se nelíbí podmínky, kdy musí plnit importérem nastavený plán, jinak nedosáhnou na centrálou vyplácené bonusy a končí ve ztrátě. Bez bonusů totiž musí od dovozce nakupovat vozy dráž, než je jejich inzerovaná cena pro koncového zákazníka.

„Prodej nových vozidel Hyundai jsem musel zastavit kvůli nemožnosti získat zpětný bonus, který by dorovnával nákupní a prodejní cenu. Měsíčně by to při mém objemu prodeje vytvořilo ztrátu kolem pěti milionů korun,” řekl Fischer.

Nyní se ve svých centrech v Českých Budějovicích, Jindřichově Hradci, Pelhřimově a Strakonicích věnuje jen servisu.

Už v úterý Fischer vyzval Vošického k odstoupení na demonstraci před sídlem českého zastoupení korejské automobilky v Praze. [celá zpráva]

Část prodejců to už vzdala

Spor zastoupení Hyundai pod vedením Vošického s dealery se táhne již dva roky. Zhruba třetina prodejců kvůli nastaveným obchodním podmínkám od značky odešla a někteří spor dodnes řeší soudně.

Fischer podle Hospodářských novin a Mladé fronty Dnes podal u Městského státního zastupitelství v Praze na Vošického trestní oznámení pro trestný čin vydírání. Vošický údajně Fischera opakovaně žádal o úplatek ve výši čtvrtiny vyplácených bonusů, a když neuspěl, nastavil mu prodejní plán tak, aby jej nemohl splnit a o bonusy přišel.

Trestní oznámení má ČTK k dispozici. Vošický podle deníků obvinění kategoricky odmítá a chystá kvůli nařčením právní kroky.

Hyundai je aktuálně třetí nejprodávanější značka na českém trhu za domácí Škodou a Volkswagenem. V letošním říjnu ale její prodeje klesly meziročně o 23 procent, celý trh šel přitom nahoru. [celá zpráva]

Hyundai se v minulých letech v reklamě ostře vymezovala vůči Škodě Auto, což jí podle odborníků v konečném výsledku mohlo uškodit.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám