Hlavní obsah

Stát chce i přes kritiku utratit dalších 300 miliónů za propagaci potravin

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ačkoli státem placené reklamní kampaně na české potraviny čelí opakované kritice, ministerstvo zemědělství se jich nehodlá vzdát. Státní zemědělský a intervenční fond (SZIF) pravděpodobně do konce letošního září vypíše výběrové řízení na propagaci značky kvalitních potravin Klasa pro období od roku 2015.

Foto: Novinky

Článek

Doba zakázky se z dosavadní jednoleté prodlouží minimálně na dva roky. V případě dvouleté varianty by šlo o kontrakt s cenou do 300 miliónů korun, uvedla mluvčí SZIF Vladimíra Nováková.

Antimonopolní úřad koncem července definitivně zrušil výběr vítěze tendru na propagaci Klasy na letošní rok a SZIF tak bude muset vybrat vítěze znovu. Výběr vítězů lukrativní zakázky se v posledních letech komplikuje opakovaně. Ministr zemědělství Marian Jurečka koncem května uvedl, že chce předejít každoročnímu opakování komplikací prodloužením doby, na niž je kontrakt zadáván, na dva až tři roky. Na propagaci Klasy dává stát v posledních letech mezi 150 a 200 milióny korun ročně.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Výdaje na reklamu kritizuje i BIS

Národní značku kvality Klasa uděluje ministr zemědělství kvalitním potravinářským a zemědělským výrobkům od roku 2003. Výrobky jsou oceňovány na tři roky. Při zhoršení kvality či porušení stanovených podmínek jim může být logo odebráno dříve. Výdaje státu na reklamu dlouhodobě kritizuje například Bezpečnostní informační služba. Nejpodezřelejší jsou podle kontrarozvědky výdaje právě v oblasti zemědělství a dopravy.

Foto: Jan Handrejch, Právo

Ministr zemědělství Marian Jurečka

Reklamní kampaně v resortu ministerstva zemědělství kritizuje také minulý týden zveřejněný protokol z prověrky Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ). MZe, SZIF a Vinařský fond podle ní vydaly na kampaně podporující potraviny a víno za šest let 1,5 miliardy korun, aniž by zjišťovaly přínos kampaní. [celá zpráva]

V některých tendrech na kampaně byl porušen zákon o veřejných zakázkách. Podle současného vedení ministerstva se pochybení vztahují k předchozím vedením resortu, nová pravidla by prý měla chybám zabránit.

Může se Vám hodit na službě Firmy.cz

Podle deníku MF Dnes například v letech 2012 a 2013 skončila část peněz na propagaci Klasy v médiích a firmách okolo podnikatele Františka Savova.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám