Sankci společnost dostala ještě jako Český Telecom za to, že lidem nabízela paušál k pevné lince s volnými minutami. Zákazníci, kteří museli paušál platit i v případě, že využívali alternativní operátory, se tak raději rozhodli pro Telecom, aby o volné minuty nepřišli.

Pokutu společnost zaplatila už v roce 2006, tarify, které antimonopolní úřad kritizoval, zrušila rok předtím. Pokuta byla tak vysoká proto, že firma se prohřešku dopouštěla opakovaně.

Telefónica se u soudu bránila tím, že nabízela i tarify bez volných minut. U Ústavního soudu se pak firma bránila i tvrzením, že ÚOHS pochybil, když prohřešek šetřil, řízení zastavil a nebyl důvod, proč jej šetřit znovu.

Úřad ale namítl, že řízení tehdy zastavil jen z procesních důvodů. Měnila se legislativa v souvislosti se vstupem ČR do EU.

Ústavní soud konstatoval, že na řízení není nic, co by odporovalo Ústavě.