„Všechny tři mosty mohou bezpečně unést veškeré zatížení,“ ujistil profesor VUT v Brně Stráský a upozornil, že protokoly z mimořádných prohlídek mostů od ŘSD obsahují mylné či nepřesné informace.

Ředitel Oblasti Morava Eurovia CS Ján Špaňo navíc podotkl, že ŘSD reklamuje tři mosty, jeden z nich je přitom už dva roky po záruční lhůtě. „Z toho je vidět, jak ŘSD pracuje,“ dodal.

Zpráva, na jejímž základě ŘSD snížilo na mostech rychlost, podle Stráského chybně interpretuje například údaje o poklesu spodních částí mostní konstrukce.

Za vším je prý neznalost

„To je dlouhodobě sledovaná věc a v žádném případě nelze současný stav označit za špatný. Stejně tak trhliny v železobetonových deskách nemají vliv na nosnost mostu. Mosty jsou proto v pořádku po statické i dynamické stránce,“ tvrdí expert, který je zároveň i soudním znalcem v oboru stavebnictví. Závěry z kontrol mostů svědčí podle Stráského pouze o neznalosti dané problematiky.

ŘSD se ústy své mluvčí Niny Ledvinové k informacím od Eurovie vyjadřovat momentálně nebude. Na tvrzení stavební společnosti ohledně ostravské části dálnice D1 má reagovat až ministr dopravy Pavel Dobeš (VV), který se v sobotu 14. ledna má v Ostravě setkat s představiteli Eurovie, která ostravskou část dálnice stavěla, vedením města Ostravy i Moravskoslezského kraje.