Náklady chce automobilka v příštím roce snížit o 800 miliónů eur (asi 20 miliard korun), aby mohlo dojít k obnovení „konkurenceschopnosti a ziskovosti“.

Jde patrně o reakci na skutečnost, že tržby v automobilové divizi klesly vzhledem k „prudkému poklesu“ evropské poptávky za letošní třetí čtvrtletí meziročně o 1,6 procenta na 9,6 miliardy eur.

Automobilka zaznamenala rovněž pokles prodaných vozů o 2,5 procenta na 788 000 aut, a to hlavně kvůli slabší poptávce v Evropě. Naopak v Číně nebo v Latinské Americe prodeje stouply o sedm procent.

Konkurenční prostředí sílí

„Konkurenční prostředí se stává náročnějším v důsledku cenových tlaků, které zesílily v Evropě v září, stejně jako výpadek poptávky v jižní Evropě,“ cituje prohlášení automobilky agentura Reuters.

PSA tento týden uvedla, že využije listopadové státní svátky ve Francii k dočasnému uzavření některých svých továren, aby tak snížila objem svých zásob. Slovenská divize již minulou středu oznámila, že v příštích týdnech omezí výrobu ve svém závodě kvůli poklesu zakázek v důsledku obtížných ekonomických podmínek v Evropě.

PSA Peugeot Citroën je po německém Volkswagenu druhým největším výrobcem automobilů v Evropě.