„ŘVC má tak za poslední rok čtvrtého šéfa a všichni věří, že je to již poslední změna,“ uvedl Straka. Bouřlivé období odstartovala kontrola Evropského účetního dvora, která objevila jisté nedostatky v řízení projektů.

„Některé chyby se staly a já věřím, že jsme přijali taková opatření, aby se již neopakovaly. Mým úkolem je nejen stabilizovat ŘVC, ale i vytvořit takový rozvojový plán vodních cest, aby se vodní dopravě vrátil její význam, který jí bezesporu patří,“ sdělil Skalický.

Vyspělé státy Evropy podle Skalického podporují přenesení části nákladní dopravy ze silnic na vodu. Stejně tak významnou je i turistická vodní doprava, jejíž popularita v Evropě rok od roku roste. „Bylo by smutné, kdyby Česká republika v tomto směru nevyužila svůj potenciál,“ nechal se slyšet Skalický.

Jan Skalický působil předtím jako zástupce ředitele a vedoucí úseku řízení projektů. Zároveň zůstává poradcem náměstka ministra dopravy pro rozvoj vodních cest.