„Pokud jde o Seznam Tip, tak nejvíc se prodávají víkendové pobyty, liposukce či zážitkové věci, jako například jízda ve ferrari,“ uvedl manažer služby Seznam Tip Jaroslav Baka s tím, že záleží na atraktivitě nabídky, vhodném termínu a výši slevy. „Sleva nad 60 procent je už dobrá, nad 70 procent výborná,“ dodal Baka.

Prostřednictvím slevových portálů si Češi nejčastěji pořizují vouchery do restaurací a kaváren (33 % alespoň občas), na kosmetiku a služby zaměřené na zdraví, hubnutí a krásu (28 %), dále na služby nabízející sportovní aktivity (23 %) a zážitky, jako jsou let balónem, jízda v rychlém autě nebo masáže (11 %). Počátkem léta také stoupal prodej voucherů na cestování a pobyty u moře (25 %).

„Slevové servery jsou atraktivní zvláště pro mladou generaci, která tvoří jejich největší skupinu zákazníků,“ říká Marie Konečná z KPMG Česká republika s tím, že obliba slevových serverů je vyšší mezi obyvateli větších měst a mezi lidmi s vyšším, tedy středoškolským či vysokoškolským vzděláním.

Spíše příležitostné nakupování

Většina respondentů nakupuje na slevových serverech příležitostně, pravidelných zákazníků, kteří slevové servery využívají denně, je výrazně méně. V České republice v současnosti funguje okolo 200 slevových portálů.

První slevové servery v České republice začaly vznikat v první polovině roku 2010. Systém hromadných slev využívá principu snížení cen poskytovateli služeb poté, co si nabízený produkt zakoupí předem určený počet zákazníků. Nakupující získají výrazné slevy a podnikatelé zaplní volné kapacity v rámci svých služeb nebo zboží.