Hlavní obsah

Praha ukázala, jak mají vypadat stanice metra D 

Novinky, jas

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Pražský Institut plánování a rozvoje (IPR) představil ve spolupráci s dopravním podnikem a architekty nové vizualizace stanic na připravované trase metra D v úseku mezi stanicemi Pankrác a Depo Písnice.

Foto: Institut plánování a rozvoje (IPR Praha)

Vizualizace stanice Pankrác na trase D

Článek

Návrhy představil náměstek pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) spolu s náměstkem pro územní rozvoj Petrem Hlaváčkem  (Spojené síly pro Prahu) a architekty.

Už dříve radnice oznámila, že na podobě stanic se budou podílet i výtvarní umělci. Stanice Pankrác a Olbrachtova by tak měly vyzdobit Jakub Nepraš a Vladimír Kokolia.

Praha představila výtvarné návrhy pro metro D

Ekonomika

Scheinherr v rozsáhlé prezentaci uvedl, že výstupy z metra jsou v řadě případů navržené jako demontovatelné stavby. Za ideální stav by považoval, kdyby se v budoucnu začlenily do parterů budov, které by tam měly vzniknout.

Některé vstupy do metra pak nemají zastřešení, což IPR zdůvodňuje přehledností prostoru.

Podívali jsme se do největší stavební jámy v Praze. Hloubí se tunel pro metro D

Domácí

Prozatím  dopravní podnik vypsal zakázku na stavbu mezi Pankrácí, která se stane přestupní stanicí na linku D, a Olbrachtovou. Stavba by měla trvat 7,5 roku a vyjde na 10,8 miliardy korun.

Soupravy budou jezdit bez obsluhy, a jak Scheinherr prozradil, město již nyní s DPP zvažuje, že by podobně automatizovaná mohla být jako první ze stávajících linka C.

Reklama

Výběr článků

Načítám