Hlavní obsah

Palackého most prozkoumali potápěči

Novinky, Kristýna Léblová
Praha

Od začátku roku probíhá diagnostika Palackého mostu, který je jako většina pražských mostů ve špatném stavu. Kromě měření teploty je ale k celkové diagnostice důležité také měření potápěčů, kteří se na most ve čtvrtek podívali pod vodou. Diagnostika měla ověřit, zda obložení pilířů, které bylo provedeno po povodni v roce 2002, je stále funkční.

Potápěči pomáhají s diagnostikou mostu PalackéhoVideo: Novinky

 
Článek

„Zjišťujeme, jaká je hloubka a co je na dně, jestli je tam kámen, popřípadě jak velký. Podíváme se potom na zdivo, spáry, jestli jsou v pořádku. Je toho hodně,“ řekl Novinkám potápěč Petr Mulač s tím, že na dně Vltavy pod mostem našli kromě odpadků i několik kabelek a peněženek.

Foto: Novinky

Diagnostika potápěčů zjistila, že pod vodou není most poškozen.

„Musíme říct, že i k našemu překvapení se ověřilo, že zásyp, obložení funkční je. Nedošlo nikde k porušení. Stav je dobrý, což je pro nás dobrá zpráva, protože to znamená, že most ve své nejcitlivější části není porušen,“ objasnil statik Ludvík Hegrlík.

Palacký most spojuje Smíchov a Palackého náměstí. Dlouhodobě je ve špatném stavu, proto na něm od začátku roku probíhá diagnostika, která potrvá až do konce roku. Byly zde instalovány teplotní čidla. Měří se hlavně chování mostu při výkyvech teplot.

Dále jsou zde nainstalovány referenční pevné body, které jsou geodeticky zaměřené. „Zde se kontroluje posun, pohyby mostu. Potápěčský průzkum měl za úkol zkontrolovat základy mostu a jeho pilíře pod vodou,“ řekl ředitel Technické správy komunikací Petr Smolka.

Foto: Novinky

Most je ve špatném stavu, dokonce z něj odpadává omítka.

V další fázi nastanou zátěžové zkoušky mostu a také sanace omítky, která se na některých místech odlupuje a hrozí, že by mohla spadnout na projíždějící lodě nebo procházející lidi.

Na potápěčský průzkum plynule naváže kontrola technického stavu vnitřních prostor mostu. Statistické zatěžovací zkoušky jsou naplánovaný na víkendy 11. a 12. května a 8. a 9. června. Diagnostické práce by měly být spojeny i s rekonstrukcí říms a poklopů ve vozovce, aby doprava byla omezena co nejméně.

Reklama

Výběr článků

Načítám