Hlavní obsah

České poště se nedaří převádět pobočky na franšízy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Česká pošta má skluz s převody poboček na jiné provozovatele v projektu Pošta Partner. Na obce či podnikatele chtěla pošta ke konci roku 2017 převést 648 poboček, ale podařilo se jí převést jen dvě třetiny z nich, oznámil v pondělí Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) po prověrce hospodaření pošty.

Foto: Luděk Fiala, Novinky

Ilustrační foto.

Článek

Generální ředitel České pošty Roman Knap v tiskovém prohlášení sdělil, že projekt teď není výhodný pro poštu ani pro obce, a pošta jej proto přepracuje.

Pošta Partner nabízí základní poštovní služby jako běžné pobočky pošty, ale jsou provozovány třetí osobou – například provozovateli místních obchodů nebo obecními úřady, nikoli Českou poštou. Franšízant hradí provozní a mzdové náklady a od České pošty dostává fixní platby a část zisku ze služeb.

„Z kontroly vyplynulo, že se České poště nedaří podle plánu převádět své pobočky na tzv. pošty partner,“ uvedl mluvčí NKÚ Václav Kešner. Ke konci roku 2017 se poště podařilo převést na partnery jen 428 z plánovaných 648 poboček.

Ředitel pošty: Je to nevýhodné, předěláme to

Ředitel České pošty Knap potvrdil, že je převod poboček na franšízanty ve skluzu. „Pokud jde o projekt Pošta Partner, tak ten aktuálně není příliš výhodný ani pro poštu, ani pro obce. Přepracujeme ho a přijdeme s novou nabídkou, ze které budou mít prospěch obě strany,“ sdělil. Podle Knapa je také nutné správně vysvětlit starostům přínos projektu.

Odstraníme neefektivní činnosti a utrácení skončí
Generální ředitel České pošty Roman Knap

České poště také podle prověrky NKÚ v posledních dvou letech klesal zisk, ale reklamací loni meziročně přibylo o pětinu na zhruba 66 000. „Drtivá většina těchto podání se týkala hlavní činnosti podniku – dodávání poštovních zásilek, které tvořilo 82 procent všech reklamací,“ sdělil mluvčí úřadu. „S kolegy aktuálně hledáme úspory napříč celou Českou poštou a zjištění NKÚ v tom samozřejmě využijeme. Odstraníme neefektivní činnosti a utrácení skončí, protože pošta musí peníze směřovat hlavně na férové ocenění zaměstnanců a tolik potřebné zvýšení kvality poskytovaných služeb,“ uvedl k výsledkům kontroly generální ředitel pošty.

Podle NKÚ chybí dlouhodobá koncepce rozvoje České pošty ze strany ministerstva vnitra, pod které pošta spadá. Bývalý ministr vnitra Lubomír Metnar (za ANO) odvolal letos ke konci února předchozího generálního ředitele České pošty Martina Elkána. Metnar tehdy kritizoval chybějící vizi fungování podniku a mimo jiné také skluz v převodu poboček na partnery.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám