Tři kilometry vyhrazených pruhů pro autobusy, na dalším úseku povolená jízda autobusů po tramvajových kolejích nebo preference pro tramvaje na 18 křižovatkách. To vše se podařilo zrealizovat v roce 2015. V roce letošním se má ve vylepšeních pražské hromadné dopravy pokračovat.

„U autobusů chystáme preferenční pruhy především v okolí Vítězného náměstí. Ve Svatovítské ulici totiž výrazně zhoustla doprava kvůli otevření tunelu Blanka. Nicméně potřebujeme vyhrazené pruhy jak ve Svatovítské ulici, tak i v ulici Jugoslávských partyzánů ve směru od Podbaby,“ řekl Novinkám mluvčí ROPID Filip Drápal.

Nové autobusové pruhy budou také mezi Slavií a Spořilovem, kde jezdí tři páteřní autobusové linky. Část trasy autobusů se má také převést na tramvajové koleje. Na Karlově náměstí se vylepšení zaměří hlavně na tramvajovou dopravu, zejména na lepší průjezdnost křižovatkou, aby zde tramvajových souprav mohlo projet více.

„Chystáme také zlepšení na křižovatce Vypich, kde je doprava, opět kvůli zprovoznění tunelového komplexu Blanka, poměrně často ucpaná. Zde bychom tedy chtěli zlepšit průjezd tramvají i autobusů zase úpravou světelné signalizace i třeba změnou řadicích pruhů před křižovatkou,“ popsal Drápal.

Další lokalitou je třeba Strakonická ulice směrem na Barrandov nebo sjezdy z Barrandovského mostu. Opatření se týkají také Průmyslové ulice mezi Hostivaří a Dolními Počernicemi.

Všechna tato opatření mají zrychlit průjezd autobusů v metropoli a zajistit plynulejší průjezd tramvají především na křižovatkách, protože zde dochází ke zdržení nejvíce.