Ministerstvo dopravy má dlouhodobě problém s vypsáním výběrového řízení na nového provozovatele. Problémem jsou podle Ťoka právě dodatky z roku 2006 a 2007, které uzavřely minulé vlády. V té době byli ministry dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL) a Aleš Řebíček (ODS).

„Rozhodli jsme se, a je na tom shoda v koalici, že bychom rádi, aby to ovlivnění dodatky vyšetřila policie. Je zvláštní, když se stát vzdá svých práv. Tak to by měl někdo vysvětlit, proč to udělal,“ uvedl Ťok.

Ministr ale nechtěl mluvit o konkrétních jménech, trestní oznámení podá na neznámého pachatele.

Smlouva nepočítá s vlastním koncem

Smlouva s firmou Kapsch vyprší ke konci letošního roku. Neupravuje se v ní však předání systému jinému provozovateli a zvýhodňuje firmu Kapsch.

„Největší problém je, že ta smlouva nepočítá s vlastním koncem. Když dáte někomu červené eso do talónu, tak ho necháte hrát s nejlepší kartou, a on s ní dnes hraje,“ vysvětlil ministr.

Problémy s mýtem měli ve čtvrtek řešit poslanci na mimořádné schůzi, kterou iniciovala ODS. Ani po dvouhodinové debatě však neschválili program, takže schůze vůbec nezačala.