Opravy mostu začaly loni v září. Hotové už jsou všechny bourací práce a do svahu zafixované podpěry. Úkolem obřího jeřábu je ukládat jednotlivé části mostu. Kolos váží 96 tun a se svým přesunem na Petřín musel čekat na vhodné počasí, kdy byly příjezdové cesty ke stanici Nebozízek díky mrazu zpevněné.

KOMENTÁŘE DNE:

Rozvrácená společnost? - Nad důsledky migrační krize se zamýšlí Thomas Kulidakis - Čtěte zde >>

Zcela nový most lanovky na Petřín bude měřit téměř devadesát metrů, skládá se z šestnácti dílů. Jeřáb postupně usazuje jednotlivé prefabrikáty, přičemž jeden mostní díl váží 13 tun. Svým mohutným ramenem musí obsáhnout celou mostní konstrukci, proto se využil k práci právě tento gigant.

Pořizovací hodnota jeřábu je odhadována na 320 miliónů korun. Pronájem stroje na jednu hodinu stojí deset tisíc korun.

Původní most zbořili

Lanovka se v září zastavila na sedm měsíců, znovu se rozjede v druhé polovině března.

Původní most ujížděl ze svahu, jeho výměna vyjde asi na 24 miliónů korun. „Most na lanové dráze se vlivem špatného podloží pohyboval směrem k stanici Újezd a mírně se nakláněl směrem ke Smíchovu. Rekonstrukce nám zajistí větší stabilitu a bezpečnost. Nová mostní konstrukce bude odlehčena a podpěry budou lépe fixované do svahu,“ popsal mluvčí pražského dopravního podniku Jiří Štábl.

V pátek dopoledne čeká jeřáb poslední práce - uložení nástupiště a příchozích schodů. Až tři hodiny bude trvat, než pracovníci stroj rozeberou a složí pro odvoz.

Lanovka se v Praze poprvé rozjela roku 1891, ročně přepraví kolem 1,9 milionu lidí.