"Odbor strategických investic na jedné straně trvá na plnění smlouvy a na straně druhé ve stejném dopisu její plnění zakazuje. Výsledkem může být, že Pražané zaplatí za jednu práci dvakrát," tvrdí IDS.

KOMENTÁŘE DNE:

Rozvrácená společnost? - Nad důsledky migrační krize se zamýšlí Thomas Kulidakis - Čtěte zde >>

Za služby od firmy VIS a. s. má Praha zaplatit milión korun. IDS za roční správu tunelu požadovala 25 miliónů korun. "Po celé řadě sporů a rozhodčích řízení, které kolem stavby tunelového komplexu Blanka proběhly, bychom očekávali, že se město bude snažit právní stav spíše narovnávat, než aby do něj vnášelo další nejistotu a zmatky," doplnil Kočiš.

Spory Prahy a IDS ohledně nezaplacených faktur za Blanku řešil rozhodčí soud. Ten dal v létě za pravdu IDS. Město musí zaplatit 183 miliónů korun včetně úroků. Jde o dluhy za správu stavby do zhruba poloviny loňského roku. Obě strany budou dál řešit sporné faktury do současnosti.

Blanku provázejí i další spory

Kvůli Blance se v minulosti odehrála arbitráž o miliardy se stavební společností Metrostav, a schyluje se k soudu s dodavatelem technologií, firmou ČKD Praha DIZ. Smírčí řízení, která mohou dojít až k arbitráži, vede Praha i s firmami Pudis, Metroprojekt, Inset a Mott MacDonald CZ.

Šestikilometrovým tunelovým komplexem každý den projede v průměru asi 60 000 aut. Doprava se po otevření tunelu zhoršila v Dejvicích a v Břevnově a na příjezdu od Strakonic. Z listopadových údajů vyplývá, že Blankou od jejího otevření projelo více než 4,3 miliónu aut. Praha chystá pokračování v trase Povltavské ulice.