Hlavní obsah

Praha má další problém s Blankou, na jednu službu město podepsalo dvě smlouvy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Ani po otevření tunelového komplexu Blanka neustávají rozepře mezi pražským magistrátem a stavebními firmami. Společnost Inženýring dopravních staveb (IDS) coby správce stavby tvrdí, že vedení města uzavřelo bez soutěže smlouvu na správu komplexu ještě s firmou VIS. Město tak podle ní zaplatí dvěma subjektům za stejné služby, což může být problém v okamžiku záručních oprav. Podle šéfa IDS Pavla Kočiše totiž potom není jasné, kdo by měl nést odpovědnost za zkušební provoz.

Foto: Novinky

Článek

"Odbor strategických investic na jedné straně trvá na plnění smlouvy a na straně druhé ve stejném dopisu její plnění zakazuje. Výsledkem může být, že Pražané zaplatí za jednu práci dvakrát," tvrdí IDS.

Za služby od firmy VIS a. s. má Praha zaplatit milión korun. IDS za roční správu tunelu požadovala 25 miliónů korun. "Po celé řadě sporů a rozhodčích řízení, které kolem stavby tunelového komplexu Blanka proběhly, bychom očekávali, že se město bude snažit právní stav spíše narovnávat, než aby do něj vnášelo další nejistotu a zmatky," doplnil Kočiš.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Spory Prahy a IDS ohledně nezaplacených faktur za Blanku řešil rozhodčí soud. Ten dal v létě za pravdu IDS. Město musí zaplatit 183 miliónů korun včetně úroků. Jde o dluhy za správu stavby do zhruba poloviny loňského roku. Obě strany budou dál řešit sporné faktury do současnosti.

Blanku provázejí i další spory

Kvůli Blance se v minulosti odehrála arbitráž o miliardy se stavební společností Metrostav, a schyluje se k soudu s dodavatelem technologií, firmou ČKD Praha DIZ. Smírčí řízení, která mohou dojít až k arbitráži, vede Praha i s firmami Pudis, Metroprojekt, Inset a Mott MacDonald CZ.

Šestikilometrovým tunelovým komplexem každý den projede v průměru asi 60 000 aut. Doprava se po otevření tunelu zhoršila v Dejvicích a v Břevnově a na příjezdu od Strakonic. Z listopadových údajů vyplývá, že Blankou od jejího otevření projelo více než 4,3 miliónu aut. Praha chystá pokračování v trase Povltavské ulice.

Reklama

Související témata:

Související články

Blankou už projelo 4,3 miliónu aut

Po dvou měsících zkušebního provozu pražského tunelového komplexu Blanka jím projelo již 4,3 miliónu aut. Maximální intenzita dopravy ve všední den je 67,5...

Výběr článků

Načítám