Hlavní obsah

Mýtné brány zůstanou do roku 2019, schválila vláda

• Aktualizováno

Vláda premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD) se na svém středečním zasedání dohodla, že stávající technologie výběru mýta se bude používat do roku 2019. Ministerstvo dopravy prosazovalo, aby byl tendr vypsán na období o dva roky delší.

Foto: Petr Horník, Právo

Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD) a ministr financí Andrej Babiš (ANO)

Článek

Ministerstvo dopravy navrhovalo pětileté období s ohledem na to, aby soutěž byla atraktivní pro co největší počet zájemců. Koaliční partneři naopak prosazovali období na tři roky. Opozice upozornila, že upřednostnění stávající technologie mýtných bran nahrává stávajícímu provozovateli, kterým je společnost Kapsch. Jednání o mýtu bylo několikrát odloženo. [celá zpráva]

Využít pro nejbližší období stávající systém je však podle Ťoka racionální ekonomická úvaha.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Harmonogram bude v říjnu

Detailní harmonogram zadávacího řízení by měl Ťok předložit do poloviny října. „Každé dva měsíce budeme vládě předkládat informaci o postupu při přípravě tendru na výběr mýta, který vždy projedná řídící výbor. Ten bude rozšířen o další členy s hlasovacím právem, přičemž tito členové budou zástupci politických stran a hnutí zastoupených v Poslanecké sněmovně,“ sdělil Ťok.

Elektronické mýtné se v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic, rychlostních silnic a na vybraných částech silnic první třídy. Celkem je v systému zaregistrováno téměř 830 000 kamiónových palubních jednotek. Smlouva se společností Kapsch vyprší na konci příštího roku.

Plán elektronizace dostal zelenou

Kabinet schválil též Akční plán pro rozvoj digitálního trhu. Podle premiéra tím ČR dohání zpoždění v této oblasti. „Digitalizace přinese další impuls pro ekonomický růst a vznik pracovních míst,” uvedl Sobotka. Plán počítá s rozvojem elektronické veřejné správy či budováním vysokorychlostních sítí.

Vláda rovněž souhlasila s rozšířením působnosti a s tím souvisejícím navýšením rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) o 3,2 miliardy korun. Zhruba 1,3 miliardy korun by mělo jít na železnici.

Koalice posoudí prosazení EET i Bakalovy pozemky

Po skončení zasedání kabinetu bude jednat vedení koalice. Na programu bude mít zejména postup prosazení elektronické evidence tržeb, kterou chtějí opoziční TOP 09 a ODS blokovat. Ministr financí Andrej Babiš (ANO), který normu považuje za zásadní a dokonce hovořil o tom, že by její projednávání kabinet spojil s hlasování o důvěře kabinetu. [celá zpráva]

Koaliční špičky budou řešit rovněž Babišův požadavek na revokaci usnesení vlády ohledně průmyslové zóny Nad Barborou, která má vzniknout v Moravskoslezském kraji. Babiš s tímto požadavkem vystoupil v úterý s tím, že neměl informace o tom, že zóna vznikne na pozemcích, které kraj vykoupí od společnosti vlastněné Zdeňkem Bakalou. [celá zpráva]

Kraj i ministr průmyslu Jan Mládek (ČSSD) požadavek odmítli a argumentovali, že informace o tom, čí pozemky budou  vykoupeny, byly ministrům k dispozici. [celá zpráva]

Reklama

Související články

Babiš chce zastavit výkup pozemků od Bakaly

Vicepremiér a ministr financí Andrej Babiš (ANO) žádá, aby vláda zrušila své červencové usnesení o vzniku průmyslové zóny Nad Barborou v Karviné. Vadí mu, že...

Výběr článků

Načítám