Článek
Zatímco v testech z českého jazyka a literatury letos uspělo 97,3 procenta studentů a v testech z cizího jazyka 96,4 procenta studentů, z matematiky, kterou před cizím jazykem upřednostnilo 36 procent z nich, bylo jen 75,9 procenta úspěšných.
Výsledky testů z matematiky Chládka pobouřily. Žáci totiž podle něj projevili základní neznalosti už v zápisech řešení. „Chybí jim naprosto základní schopnosti, které mají být na úrovni základní školy,“ prohlásil s tím, že žáci postrádají základní logické uvažování.
Oproti loňsku mírné zhoršení
Oproti loňskému roku byly výsledky ve všech předmětech mírně horší. V češtině o necelý jeden procentní bod (loni 98 procent), v cizím jazyce o jeden procentní bod (loni 97,4 procenta) a v matematice o 3,6 procentního bodu (loni 79,5).
Chládek chce proto zlepšit vzdělávání budoucích učitelů matematiky, teprve potom je podle něj možné začít hovořit o zavedení povinné maturity z matematiky od roku 2020. Pochválil naopak provozovatele zkoušek Cermat, že tentokrát vše proběhlo bez větších problémů.
K maturitě se letos celkem přihlásilo 87 611 studentů, z nichž odhadem 95 procent na zkoušku přišlo. Zhruba 80 tisíc z nich zkoušku psalo poprvé, u zbytku se jednalo o opravné nebo náhradní termíny. Studenti gymnázií tvořili 27 procent, ze středních škol 54 procent a z odborných učilišť 19 procent maturantů.