Článek
Sociální demokraté, které průzkumy řadí do pozice favoritů voleb, osloví voliče dopisem, který by měl putovat do čtyř miliónů domácností a jehož autorem je předseda strany Bohuslav Sobotka. Strana chce také pokračovat v rozdávání oranžových růží, volebních novin a posílí i venkovní kampaň. Na celkem 1800 venkovních nosičích nabídne ČSSD podle svého místopředsedy Milana Chovance „nová volební poselství“.
„Posílíme inzerci v printech, kde za poslední týden vyjde tolik inzerátů jako za poslední tři týdny, posílíme výrazně on-line inzerci i komunikaci na sociálních sítích, kde očekáváme zhruba 60 miliónů impresí. Součástí posílení inzerce je speciální přebal deníku Právo s osobním poselstvím ČSSD,“ dodal Chovanec.
Koncert TOP 09
Hlavní pravicový rival sociálních demokratů, TOP 09, na poslední chvíli přichystal na čtvrteční večer setkání na náměstí Jiřího z Poděbrad v Praze. Akce začne mší a jejím vrcholem bude koncert Okamžitého filmového orchestru pod taktovkou Varhana Orchestroviče Bauera. Součástí má být také opékání buřtů.
Naopak ODS už v úterý odstartovala kampaň 96 hodin pro pravici a členové strany dostali podporovatelské materiály, aby se více mohli zapojit do přesvědčovací kampaně. Strana podle mluvčího Jiřího Sochora zároveň zintenzivnila reklamní kampaň v on-line prostoru.
Babiš sází na koblihy
Komunisté žádné zvláštní vyvrcholení kampaně nechystají. Jejich mluvčí Veronika Žižlavská pouze uvedla, že vrcholí kontaktní kampaň.
U kontaktní kampaně zůstanou i zemanovci, kteří podle svého mluvčího Vladimíra Kruliše nefandí megalomanským akcím, jakými jsou předvolební koncerty. Jejich lídři se prý ale až do voleb budou pohybovat mezi lidmi v ulicích. Chtějí také do schránek domácností rozeslat dopisy se svými programovými prioritami a apelem, aby se voliči dostavili k hlasovacím urnám.
Rovněž hnutí ANO hodlá v závěrečných hodinách před otevřením volebních místností sázet na kontaktní kampaň. Lídr Andrej Babiš bude v pátek v hlavním městě znovu na několika místech rozdávat koblihy a intenzivnější je i reklamní kampaň na sociálních sítích a v denním tisku.
Lidovci jsou slunečnice, zelení vozí lidi rikšou
Lidovci nasměrovali vyvrcholení kampaně na středeční odpoledne, kdy s poukazem na svůj volební symbol uspořádali happening Nejsme plevel, jsme slunečnice. Od památníku politických vězňů na pražském Újezdě se vydali na Hrad k soše prvního československého prezidenta T. G. Masaryka, aby pochod zakončili před Poslaneckou sněmovnou.
Zelení už od pondělí nabízejí svezení rikšou, za jejíž řídítka se posadil i předseda strany Ondřej Liška. Ve čtvrtek potom v Praze na Andělu představí „zelenou kostku“, která má pomocí velkoplošné prezentace seznámit veřejnost s programem a kandidáty strany. „Světelná krychle reprezentuje mimo jiné objem 100 miliard Kč v pětitisícových bankovkách a názorně ukazuje, jak bídně s veřejnými financemi dosud nakládal stát a jak inteligentně dokážou zdroje investovat zelení,“ uvádí zelení na svém webu.
U Okamury ještě nevědí
Na koncert známé zpěvačky vsadila Jana Bobošíková. Ve středu na pražském Andělu uspořádala závěrečný mítink, kam pozvala Helenu Vondráčkovou.
Obecně chce většina stran v posledních chvílích zesílit svou aktivitu na sociálních sítích. Například Česká pirátská strana jejich prostřednictvím nabízí lidem aplikaci, pomocí které si mohou na Facebooku vytvořit vlastní plakát v barvách pirátů. Do virtuálního světa hodlají vypustit také nové virální video. Nadále budou pokračovat v kontaktní kampani, rozdávání letáků a vylepování plakátů.
Okamurovo hnutí Úsvit přímé demokracie podle mluvčího Jana Zilvara pravděpodobně žádnou větší akci pořádat nebude, maximálně řečnické fórum. „Ale spíš asi nic. Pokud ano, tak to bude skutečně překvapení,“ dodal.