Podle Svobody se ukazuje, že Hudeček věci vůbec nerozumí, podle Zoufalíka by problém měli co nejdříve řešit městští zastupitelé, ne až v listopadu.

Primátorův náměstek Jiří Vávra (TOP 09) označil kritiku za úsměvnou i tragickou zároveň, protože TOP 09 řeší průšvihy, které vznikly v éře ODS. Jejím členem býval i Zoufalík.

„Pana Svobodu ovládla předvolební hysterie a potřeba mediálně vystupovat. Je ale třeba říct, že pan Lich ani pan Křístek neměli zkušenosti nejen s řízením dopravního podniku, ale ani firmy ve vlastnictví města. Pan Ďuriš v dopravním podniku v Českých Budějovicích dokázal, že to zvládne. A zvládne to i v Praze,“ uvedl Hudeček na dotaz Práva.

Hrozba krachu a rozprodávání majetku

Minulý týden se Hudeček v České televizi nechal slyšet, že pokud pražský dopravní podnik nevyřeší mnohamiliardový kontrakt na tramvaje se Škodou Transportion, hrozí mu krach. Řešení musí najít do půl roku, potom by se zřejmě muselo začít s rozprodáváním majetku.

Podle smlouvy z roku 2006 musí podnik odebrat do konce roku 2018 dohromady 250 tramvají 15T ForCity, zaplatí za ně 19,2 miliardy korun. Hudeček uvedl, že smlouva podnik každý rok zadluží o 2,3 miliardy korun. „Pokud tento kontrakt nebude změněn, tak Dopravní podnik je finančně absolutně na dně,“ řekl primátor.

Končící ředitel DPP Milan Křístek nebyl podle Hudečka při řešení tohoto problému úspěšný. Jaroslav Ďuriš, který Křístka nahradil, musí prý najít řešení do půl roku. „Je to podle mě poslední šance,“ podotkl Hudeček. „Jestli se to nepodaří, tak Dopravní podnik je v takových finančních problémech, že bude nutné přistoupit k nějaké významné restrukturalizaci,“ dodal.