Hlavní obsah

Rozpálená D1: reflexní vesta propocená za pár minut

Právo, Jana Pechová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jihlava

„V takových dnech bych ty bezpečáky v předpisovém ustrojení k té silnici jen postavil. Dělat by nemuseli,“ utrousil Jaroslav Maršík, hlavní stavbyvedoucí úseku D1 Větrný Jeníkov–Jihlava, s pohledem na dělníky na staveništi. Při teplotách nad tropickou třicítkou tu stačí k totálnímu propocení reflexní vesta na triku bez rukávů. A pár minut.

Foto: Luboš Pavlíček, ČTK

Ilustrační foto

Článek

„Vedro je nepříjemné. Ale ten provoz je horší. Strašně to rámusí,“ přiznávali opálení chlapi se sbíječkou, trpně snášející kromě reflexní vesty ještě předepsanou pevnou obuv, pracovní oděv a helmu.

Hned na několika místech modernizovaného úseku pracují dělníci na rekonstrukci kanalizace. Možná málokdo ví, že veškeré tekutiny z vozovky odcházejí v důmyslné podzemní síti právě středovým pásem, kudy vede páteřní stoka, do níž ústí i příčné svody od krajnic. Na vhodných místech pak kanalizační systém vyvádí vodu do odtoku mimo dálnici.

V noci se dělat nedá

„Některé úseky stačí vyčistit a vyvložkovat, což pro lidi není tak náročné, protože většinu práce zastane technika. Někde se ale kopání vyhnout nelze,“ upozornil stavbyvedoucí, že jde o potrubí ve dvoumetrové hloubce. Je to i odpověď řidičům lamentujícím, že musí jet pomalu, i když dělníky na stavbě nevidí. A leckde ani nemohou.

„V noci by se tyto práce dělat nedaly, protože osvětlení středového pásu by při práci probíhající za provozu oslňovalo řidiče. Dělit směnu časně ráno a pozdě odpoledne lze také jen u něčeho, protože některé technologické postupy přerušit nelze,“ vysvětlil šéf stavby. A tak se alespoň dbá na dostatečné zásoby balené pitné vody, delší přestávky a občas pomůže chlapům zlepšit dýchání kropicí vůz.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám