Armáda má k dispozici čtyři španělská transportní letadla CASA. Smlouva se společností Airbus Military se má týkat let 2014 až 2017. Během nich firma zajistí takový servis, který nemůže armáda obstarat sama, uvádí materiál ministerstva obrany. Součástí služeb má být i školení leteckého a technického personálu.

Další smlouvu chce obrana uzavřít se společností Omnipol, která má zajistit servis letadla Challenger, jímž cestují zejména ústavní činitelé. Smlouva má platit v letech 2013 až 2016.

Ministerstvo obrany nemá kvůli rozpočtovým škrtům peníze, aby v nejbližší době nakoupilo nová letadla do takzvané vládní letky. O nákupu letadel, která by nahradila dosluhující stroje Jak-40 a Challenger, vláda již v minulosti dvakrát rozhodla. Stát ale dosud nové letouny nekoupil. Obrana proto situaci řeší důkladným servisem těchto strojů.

Zakázky za desítky miliónů

Vláda projednala také záměr ministerstva na revizi letadla L-410 a obměny jeho vybavení. Zakázku má realizovat firma Aircraft Industries ještě letos a úřad za ni chce zaplatit 26 miliónů korun. Údržba čeká i bezpilotní průzkumný prostředek Raven. Opravit ho má dodavatelská společnost Pramacom - HT za zhruba 6,5 miliónu.

Se společností INNA chce obrana uzavřít kontrakt na opravu, údržbu a servis informačního systému pro podpory podzvukových bitevníků L-159. Systém využívají vzdušné síly armády pro přípravu misí, plánování, vyhodnocování a evidenci leteckého výcviku pilotů. Předpokládaná hodnota zakázky je 36 miliónů korun.

Zakázku za 10 miliónů chce úřad uzavřít s firmou Transcon Electronic Systems. Jejím předmětem bude modernizace ovládacího a monitorovacího systému letišť.

Výcvik pilotů na vrtulníkovém trenažéru má pro armádu zajistit společnost HTP Ostrava CZ. Obrana s ní plánuje uzavřít kontrakt v ceně 72 miliónů korun. Smlouva má platit v letech 2014 až 2017.