Hlavní obsah

Registr aut budou od dubna provozovat Telefónica a Autocont

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Centrální registr vozidel budou od 1. dubna provozovat společnosti Telefónica, která zajistí přenos dat, a Autocont, jež se postará o provoz počítačů v obcích. Zakázku jim v jednacím řízení bez uveřejnění přidělí ministerstvo dopravy, informoval ve čtvrtek mluvčí ministerstva Tomáš Neřold.

Foto: Miroslav Homola, Právo

Spuštění nového registru provázely problémy, lidé čekali na odbavení i několik dní.

Článek

Současnému provozovateli ATS-Telcom, který se při loňském přechodu na nový systém potýkal s rozsáhlými výpadky, smlouva vyprší na konci března.

Ministerstvo uvedlo, že v nejbližší době hodlá uzavřít jednání o dodavateli softwaru centrálního registru. O podílu firmy ATS-Telcom na zakázce podle ministerstva ještě není rozhodnuto, resort však věří, že se firma k věci postaví odpovědně.

"Jak jsme avizovali, zakázku na IT služby ministerstva rozdělujeme na menší logické celky. Výsledkem bude celkově nižší cena," uvedl Neřold. Ministerstvo původně výběrové řízení chystalo na celý balík informačních služeb, podle resortu ale nebylo dobře připraveno a nezohledňovalo záměr vlády sloučit MD s ministerstvem průmyslu a obchodu. "Právě IT služby obou úřadů by se měly v budoucnu integrovat," dodal mluvčí.

Maximálně na rok

Dočasné přidělení IT zakázek formou jednacího řízení bez uveřejnění bude maximálně na dobu jednoho roku. Do té doby MD vybere dodavatele jednotlivých služeb ve výběrových řízeních. Ta podle resortu zpravidla trvají šest až osm měsíců.

Společnost Telefónica, která se bude starat o infrastrukturu pro přenos dat, dosud byla subdodavatelem této služby. Doplní ji tuzemská společnost AutoCont CZ, který se informačním a komunikačním technologiím rovněž dlouhodobě věnuje.

Správu registru vozidel převzalo ministerstvo dopravy od ministerstva vnitra loni 9. července. Po zhruba hodině provozu nový systém selhal a od té doby se potýká s problémy. Software pro nový registr stál 37 miliónů korun, dalších 32,4 miliónu korun má ministerstvo dopravy zaplatit za provoz registru.

Strana LIDEM oficiálně kvůli přetrvávajícím potížím s registrem vyzvala k odchodu svého ministra Pavla Dobeše, který ve funkci skončil začátkem prosince. Současné vedení resortu kritizuje své předchůdce za to, že novou soutěž na dodavatele prakticky nepřipravili.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám