Článek
Individuální výchovný plán obsahuje postup kroků, které mají škola, dítě a případně i rodiče ke změně problémového chování udělat. Takový plán využily školy pro 676 žáků - 208 na prvním a 468 na druhém stupni. "Pozitivní změna byla zaznamenána v 566 případech. Je to téměř 84 procent," uvedla Salavcová.
U 160 případů ze zmíněných 676 uzavřely školy smlouvu s rodiči, v níž se otcové a matky zavážou ke spolupráci. V šesti případech podpis odmítli.
"Cílem bylo vyzkoušet novou formu péče o žáky, ale i novou formu spolupráce s rodiči. Víme, že jsme nevymysleli nic nového. Řada škol už něco takového používala a postup potvrdily. Přesvědčilo nás to, že by se mělo v projektu pokračovat," uvedla na tiskové konferenci Salavcová.
Zavedení plošného testování
Zda a případně v jaké podobě bude projekt pokračovat, není zatím jasné. Podle autorů by se ale mohl plošně zavést ve školním roce 2013/2014. "Karta je a bude na straně ministerstva školství, aby řeklo, zda stojí za to, aby se model převedl do praxe. Může se stát, že bude mít ministerstvo jiné priority," uvedl dětský psycholog Václav Mertin, který na projektu spolupracoval.
Testování individuálních plánů pro problémové školáky a smluv s rodiči odstartoval bývalý ministr školství Josef Dobeš (VV). V únoru prohlásil, že je rozhodnut v projektu pokračovat. Počítal ale s tím, že by smlouvy s rodiči nemusely školy uzavírat povinně. Ty, které by tuto možnost využily, měly získat finanční podporu.