Hlavní obsah

Ministr Bárta dal naději mostu v Bohumíně

Právo, pko

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Brno

Obyvatelé Bohumína se možná nebudou muset pouze zlostně dívat na nedostavěný most, který by odřízl hlavní přístup do centra města. Ministr dopravy Vít Bárta (VV) totiž po pátečním jednání v Brně s předsedou asociace krajů Michalem Haškem a stínovým ministrem dopravy Romanem Onderkou (oba ČSSD) zmírnil svou neústupnou pozici a dal najevo, že by se prostředky na dostavbu mostu mohly najít.

Foto: Miroslav Homola, Právo

Ministr dopravy Vít Bárta (vpravo) převzal od Jaroslava Konečného (vlevo) petici občanů Popůvek za výstavbu protihlukové stěny v přítomnosti hejtmana Michala Haška.

Článek

„Všechny resortní organizace ministerstva budou činit maximum, abychom našli dostatečné úspory a abychom umožnili dostavbu mostu v Bohumíně. Příští pátek tam budu na snídani s představiteli města i kraje a doufám, že tam už budu moci říci konkrétní kroky,“ dal Bárta naději Bohumínským, kteří už sepisují petici za dostavění mostu.

„Nedokážu si představit, že by se stavby jako most v Bohumíně mohly jen tak zastavovat od modrého ministerského stolu,“ rozohnil se Onderka. Hašek zase připomenul vznik pracovní skupiny ministerstva a asociace, která by měla projednávat podněty z krajů dotčených zastavením staveb a nacházet pragmatické dohody.

„Situaci považuji za velmi tragickou a stydím se za řadu svých předchůdců, kteří rozestavěli a naslibovali více, než kolik byla schopna republika plnit. V rozpočtu pro příští rok bude muset ministerstvo dopravy škrtat nejvíce, až 35 procent. I proto jsem na konec roku pozval stínového ministra Onderku, aby viděl, že hledáme úspory a chceme udělat maximum pro napravení pověsti ministerstva jako nedobrého hospodáře,“ prohlásil Bárta.

Pro příští rok bude muset ministerstvo podle Bárty přibrzdit investice, aby tak dalo rok navíc času ministrům zdravotnictví a práce a sociálních věcí, kteří by měli mezitím připravit potřebné reformy. V dalších letech by se pak měla doprava zase nadechnout pro další stavby.

„Mělo by to přinést i lepší konkurenční prostředí, je potřeba i změna legislativy spojená s výstavbou infrastruktury. Nad každou korunou v našem rezortu budeme přemýšlet tak, aby byla co nejlépe investována. Třeba na opravu a rozšíření dálnice D1 musíme najít peníze, ale při současném stavu financí jsou jedním z východisek i PPP projekty i za tu cenu, že budeme muset přesvědčit občany o nutnosti většího se podílení na nákladech,“ dodal Bárta.

Reklama

Související témata:

Související články

Bárta zveřejnil seznam 12 obětovaných silnic

Ministerstvo dopravy zastaví jen čtyři ze šestnácti hodně rozestavěných projektů. Celkově se škrty v rozpočtu resortu dotknou 12 rozestavěných silnic a tří...

Výběr článků

Načítám