Článek
„Všechny resortní organizace ministerstva budou činit maximum, abychom našli dostatečné úspory a abychom umožnili dostavbu mostu v Bohumíně. Příští pátek tam budu na snídani s představiteli města i kraje a doufám, že tam už budu moci říci konkrétní kroky,“ dal Bárta naději Bohumínským, kteří už sepisují petici za dostavění mostu.
„Nedokážu si představit, že by se stavby jako most v Bohumíně mohly jen tak zastavovat od modrého ministerského stolu,“ rozohnil se Onderka. Hašek zase připomenul vznik pracovní skupiny ministerstva a asociace, která by měla projednávat podněty z krajů dotčených zastavením staveb a nacházet pragmatické dohody.
„Situaci považuji za velmi tragickou a stydím se za řadu svých předchůdců, kteří rozestavěli a naslibovali více, než kolik byla schopna republika plnit. V rozpočtu pro příští rok bude muset ministerstvo dopravy škrtat nejvíce, až 35 procent. I proto jsem na konec roku pozval stínového ministra Onderku, aby viděl, že hledáme úspory a chceme udělat maximum pro napravení pověsti ministerstva jako nedobrého hospodáře,“ prohlásil Bárta.
Pro příští rok bude muset ministerstvo podle Bárty přibrzdit investice, aby tak dalo rok navíc času ministrům zdravotnictví a práce a sociálních věcí, kteří by měli mezitím připravit potřebné reformy. V dalších letech by se pak měla doprava zase nadechnout pro další stavby.
„Mělo by to přinést i lepší konkurenční prostředí, je potřeba i změna legislativy spojená s výstavbou infrastruktury. Nad každou korunou v našem rezortu budeme přemýšlet tak, aby byla co nejlépe investována. Třeba na opravu a rozšíření dálnice D1 musíme najít peníze, ale při současném stavu financí jsou jedním z východisek i PPP projekty i za tu cenu, že budeme muset přesvědčit občany o nutnosti většího se podílení na nákladech,“ dodal Bárta.