Článek
Snížení státního dluhu je podle Nečase hlavní prioritou strany.
ODS v představování programu střídala své politiky, kteří slovně představili program dané oblasti. Poté se pustil animovaný klip Vladimíra Jiránka, který ukazoval už dříve představené postavičky Václava Dobráka a Marie Slušné v různých životních situacích.
ODS zvolila některé nové tváře. Vystoupili například náměstek ministryně spravedlnosti Zdeněk Zajíček, primátor Ústí nad Labem Jan Kubata nebo jednička moravskoslezské kandidátky Pavel Drobil. Naopak v pozadí zůstali Ivan Langer nebo Petr Gandalovič.
Drobil vyjmenoval hlavní body ekonomického programu ODS a důrazně se vymezil proti konkurenční ČSSD, která prý nabízí jen sliby. Drobila ještě před svým odchodem z čela ODS zmínil Mirek Topolánek jako svého možného nástupce.
Nové tváře
Kubata, který zastává na krajské kandidátce čtvrtou pozici, pak představil program pro sociální problematiku.
Zajíček zase horoval za programová řešení spadající do problematiky resortu vnitra, pro který pracoval až do roztržky mezi ním a ministrem Martinem Pecinou. Ten nyní kandiduje za ČSSD. „Korupce a byrokracie jsou dvě hlavní hydry, které dusí ekonomiku. Jsou to spojené nádoby,“ zdůraznil hlavní nešvary, které chce ODS omezit.
Projev lídra plzeňské kandidátky Jiřího Pospíšila byl zaměřen na reformu školství, byť v Topolánkově vládě působil jako ministr spravedlnosti. Pospíšil nicméně zabředl i do problematiky vzdělávání, když se stal děkanem právnické fakulty Západočeské univerzity. Tu se snaží očistit od skandálů pochybných státních zkoušek.
Podle Pospíšila je neúnosné pokračovat v současném trendu financování školství a je třeba do něj zapojit i soukromý sektor. Ten by se měl zapojit zejména na univerzitách, na nichž probíhají výzkumy. Mělo by se rovněž pomocí půjček platit školné. Půjčky by pak studenti vraceli až při výkonu povolání. Od školného by pak měli být osvobozeni studenti takových oborů, které jim nezajistí nadprůměrné platy.
Horká kampaň začíná
Občanští demokraté ještě týž den vyrazili do centra Prahy, kde mají zahájit tzv. kontaktní kampaň „městečko řešení“. V rámci projektu budou tři týmy objíždět města a obce, v nichž se budou snažit přímo oslovit potenciální voliče.
Další přituhnutí kampaně by pak mělo být v nejbližších dnech patrné i v médiích, kde si ODS zaplatí inzerci, objeví se také další plakáty a bilboardy.