Hlavní obsah

Liberecký kraj schválil rychlostní silnici přes Český ráj

Novinky, ČTK, Barbora Silná

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Liberec
Aktualizováno

Liberečtí zastupitelé v úterý schválili projekt rychlostní silnice R35 vedoucí přes Český ráj. Ve hře bylo více variant, zastupitelstvo se rozhodlo pro kontroverzní podobu. Proti projektu dlouhodobě protestovali ekologičtí aktivisté i obyvatelé dotčených území. Krajské vedení v obavě z protestů omezilo vstup do budovy krajského úřadu.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Prachovské skály v Českém ráji

Článek

Na jednání se tak dostalo jen kolem 60 lidí, dvě třetiny z nich pak vystoupily v diskuzi. Většina se snažila zastupitele přesvědčit, aby pro variantu nehlasovali. Neuspěli. Záměr prošel především díky podpoře zastupitelů z ČSSD. Pro hlasovalo 26 z 38 zastupitelů, čtyři byli proti.

Proti omezení počtu účastníků zasedání zastupitelstva protestoval turnovský zastupitel a člen krajského pléna Miroslav Beran (KSČM), který toto omezení označil za protiprávní.

Řečníci předali členům zastupitelů petice s 15 tisíci podpisů, kterou předala hejtmanovi Stanislavu Eichlerovi (ČSSD) místopředsedkyně Strany zelených  a turnovská zastupitelka Martina Pokorná. Podpořit ji přišel i předseda SZ Ondřej Liška a místopředseda SZ František Pelc.

Na výběr byly tři varianty

„Již sedm let požadujeme kvalitní vyhodnocení všech známých variant, výsledkem je opět studie obsahující řadu chyb, na které jsme již před půl rokem LK upozornili. Jde například o chybné uvedení počtu mostů na silnici R35 v severní variantě, chybné délky tunelů, kdy všechny chyby se promítají i do chybného propočtu nákladů,“ uvedla Markéta Kovaříková z Koalice SOS Český ráj.

Liberecký kraj mohl trasu vést třemi různými variantami. Jednou z nich je tzv.superseverní, která by vedla přes Semilsko a byla by nejdelší a nejnákladnější.

Severní varianta kopíruje současnou trasu silnice přes Český ráj a má nejvíce odpůrců. Jižní varianta je nejlevnější a zároveň nejpřijatelnější pro ekology. Nevedla by ale přes území LK a napojovala by se na R10 až u Mnichova Hradiště.

Reklama

Výběr článků

Načítám