Hlavní obsah

Kampaň ČSSD se výrazně prodražila, stranu stála 60 miliónů

Právo, dan, jov

Soc. demokraté před volbami do Evropského parlamentu odhadovali, že za kampaň utratí okolo 40 miliónů korun. V pátek uvedli, že vydali za eurovolby něco málo přes 60 miliónů korun. Obsadili sedm křesel, takže jedno vyšlo zhruba na 8,5 miliónu.

Foto: Stanislav Zbyněk, ČTK

Jeden z nápadů volební kampaně ČSSD.

Článek

„Celkové náklady dosáhly 60,8 miliónu korun,“ řekl v pátek Právu ústřední tajemník soc. dem. Jiří Havlíček.

Ke zveřejnění výdajů ČSSD vyzval první místopředseda ODS David Vodrážka, podle kterého ČSSD musela dát nejméně 80 milionů korun.

Občanští demokraté trvají na tom, že je evropská kampaň přišla na 40 miliónů. Získali devět křesel. Jedno tedy oficiálně pořídili za 4,5 miliónu.

Komunisté vykazují mnohem méně peněz. „Částka, kterou jsme věnovali na kampaň k evropským volbám, dosáhla zhruba 17 miliónů. Ještě se dopočítávají výdaje za okresy, ale tady se pohybujeme v řádech stovek tisíc korun,“ sdělil Právu šéf KSČM Vojtěch Filip. Jeho strana získala čtyři mandáty. Jeden europoslanec tedy „stál“ něco přes čtyři milióny.

Lidovci svépomocí

Na pouhých 2,5 miliónu korun přišel lidovce jeden europoslanec. Na volební kampaň do Evropského parlamentu totiž vynaložili pět miliónů korun a podařilo se jim získat dvě křesla.

„Ušetřili jsme hlavně na tom, že nám kampaň nepřipravovala žádná PR agentura. Sami jsme zadávali reklamu v novinách, sami jsme zařizovali tisk plakátů,“ řekl Právu mluvčí lidovců Martin Horálek.

Lidovci oslovili své členy a fanoušky, aby jim na své ploty a domovní štíty vyvěsili reklamní poutače. „Určitě nám pomohla akce ploty,“ dodal Horálek. Díky pomoci stoupenců KDU-ČSL se jim podařilo za výrobní cenu plakátů rozvěsit po republice několik tisíc plakátů, a dokonce několik billboardů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám