Hlavní obsah

Nejdražší auta světa nestíhají vyrábět

Novinky, fra

Ekonomická recese je zapomenuta a boháči si kupují auta ve velkém. A ne ledajaká auta. Jsou to nejdražší, nejluxusnější a nejrychlejší vozy světa a stojí víc, než si dokážete představit.

Foto: Ferrari

Ferrari 488 GTB je nejprodávanější auto tohoto druhu za prvních osm měsíců roku 2018

Článek

Automobilky jako Aston Martin, Rolls-Royce, Lamborghini, Ferrari, Bentley či McLaren mají trochu zvláštní problém. Všechno, co udělají, je okamžitě vyprodáno.

Pojďme si vzít jako příklad Ferrari. To dlouhá léta mělo jako jednu z hlavních vizí svého podnikání, že se ze značky nestane masovka. A tak tu bylo omezení, kdy automobilka nesměla vyrobit víc než 7000 vozidel ročně. Jenže kde ty loňské sněhy jsou. Vidina vyšších zisků odřízla tohle pravidlo a loňský rok bylo prodáno 8400 vozidel. A podle představitelů značky mají i na 14 000 aut ročně. A tak je to u všech značek.

SUV táhnou

Obrovský úspěch zažívají především vozy SUV. Bentley Bentayga září v Evropě, za prvních osm měsíců tohoto roku se prodalo 1087 kusů, což je o 4 % více než minulý rok za stejné období (dle informací JATO Dynamics). Tato čísla ještě musíme srovnat s tím, že jedno tohle velké a luxusní SUV stojí jen lehce pod šest miliónů korun v základním provedení.

Foto: Petr Horník, Právo

Bentley Bentayga

Tohle je jasná ukázka toho, jak moc bohatí zákazníci toužili po takových autech. A tak už dnes je na trhu Lamborghini Urus, Rolls-Royce Cullinan se začne prodávat na konci roku, příští rok přijede Aston Martin DBX a Ferrari oznámilo, že jejich SUV bude v roce 2022. Tak tu máme jen McLaren, který ovšem prostřednictvím Mika Flewitta, generálního ředitele společnosti, řekl v Automotive News Europe jednoduchou myšlenku: „Nejsem proti SUV. Jen to není právě to, co dělá McLaren.“ A co třeba Bugatti? Tak to už taky nevyloučilo, že právě SUV by mohlo být jednoho dne v nabídce.

Kde to prodají?

Většina značek doufá, že s vozy uspěje hlavně v Číně a na Středním východě. Ovšem nesmí se zapomínat na USA ani na Evropu. Pojďme se podívat, jak je Evropa je pro tyhle značky důležitá. Nejvíc závislou firmou je Aston Martin, který zde prodá 53 % všech svých aut. U Ferrari je to 41 %, Bentley 35 %, McLaren 33 %, Lamborghini 26 % a Rolls-Royce 22 %.

Foto: Lamborghini

Lamborghini Urus

Kvůli Evropě se třeba připravují vícesedadlové modely, jako například elektrické Lamborghini Lagonda. Nebo se zařazují do nabídek klasických značek zcela exkluzivní podznačky, jako je třeba Maybach u Mercedesu. Třeba Maybachu třídy S se za osm měsíců tohoto roku prodalo 452 aut, což je 4 % všech prodejů této řady. Opět je třeba připomenout cenu – základní cena Maybachu je skoro o 70 % vyšší než základní cena Mercedes-Benzu S.

Reklama

Výběr článků

Načítám