Článek
Tristní situaci „šnečí“ dopravy ve špičkách, kdy lidé cestují do práce a z práce, má v gesci vedení magistrátu v čele s primátorem Bohuslavem Svobodou (ODS) a dosluhujícím náměstkem pro dopravu Zdeňkem Hřibem (Piráti).
Podle primátora strukturálně pomůže Dvorecký most. Až od příštího roku zprovozněná konstrukce propojující Smíchov a Podolí pro pěší souvisí se vznikem nových tramvajových linek a tratí, které však budou fungovat až od roku 2028. Přišla řeč i na metro D, které přidá další dopravní kapacitu. Jenže toho se Pražané dočkají až v roce 2035.
„A pro redistribuci tranzitu je klíčové, a dokonce si myslím, že i naprosto nutné, dokončení Pražského okruhu (D0),“ podotknul primátor Bohuslav Svoboda (ODS) k okruhu. Jeho dokončení je ale plánované až někdy kolem roku 2031. Jeho stavbu má na starosti nikoliv hlavní město, ale přímo český stát skrz ministerstvo dopravy.
Primátor následně dodal, že do budoucna hodlá vedení metropole problémům předcházet důslednou péčí o infrastrukturu. Tedy včasnou údržbou a opravami, rychlejším dokončováním rozpracovaných staveb.
Zapracuje i na lepší koordinací zásahů při budoucích silničních projektech, kdy valnou většinu všeho času spotřebuje komplikovaná komunikace mezi jednotlivými investory té či oné stavby.
„Letos navíc opět meziročně stoupl počet aut v Praze a pokud s tím nic neuděláme, budou se podobné situace jen zhoršovat. Zácpy v dopravní špičce jsou bohužel evergreenem všech velkých evropských metropolí – a Praha není výjimkou,“ řekl Novinkám náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).
Hodně se mluví, málo staví
„Jsem zvědavá na výmluvu Hřiba, kdo za to může tentokrát. Asi řidiči tramvaje, protože neumějí řídit,“ napsala na sociální sítě radní pro bydlení, zdravotnictví a sociální oblast Alexandra Udženija (ODS) v reakci na středeční kalamitu.
„Praha v porovnání s ostatními evropskými metropolemi nemá prakticky dobudované klíčové dopravní stavby. Je to obrovská ostuda. Vedení města hodně diskutuje a málo staví. Od dob tunelu Blanka si nepamatuji, že by se tu dokončila nějaká velká dopravní stavba,“ dodal pro Novinky dopravní expert ČVUT Zdeněk Lokaj s tím, že se tu posledních 20 let hlavně slibuje.
Během středeční kalamity od 15:00 do 21:00 kromě dvouhodinového zdržení motorových vozidel v dopravní koloně mimo jiné kolem Václavského náměstí, severojižní magistrály včetně Nuselského mostu váznoucí ucpaná doprava i v bočních ulicích dle DPP paralyzovala 12 tramvajových a pět autobusových linek a jednu trolejbusovou, které nabíraly zpoždění až 30 minut.


