Podle novoměstského starosty Michala Šmardy by v budování tras nemělo dojít ke zpoždění. Město už proto rozjíždí reklamní kampaň, která má oslovit rekreační jezdce na horských kolech, i ty pražské a brněnské.

Stejně jako na tratě, tak i na reklamu čerpá město evropské dotace. Za propagaci si díky tomu může dovolit investici okolo miliónu korun. „Ze svých peněz bychom těžko takto velkou propagaci platili, i když je potřebná a projektu to moc pomůže," řekl starosta. Kampaň má několik částí, obsahuje i spoty na sociálních sítích.

Nové Město nabídne čtyři druhy stezek - od těžkých až po jednoduchou trasu s úsekem, který zvládnou i vozíčkáři. Po otevření budou trasy sloužit až do zimy. „Uvědomujeme si, že letos otevíráme na chvíli, hlavní nápor očekáváme příští rok," podotkl Šmarda.

Nové Město na Moravě vešlo do povědomí bikerů díky květnovému Světovému poháru horských kol. Podle starosty v Česku přibývá cyklistů vyhledávajících horský terén a město jim chce vytvořit dobré zázemí. Singltrek zároveň umožní chránit přírodu v této části CHKO Žďárské vrchy - podle očekávání novoměstské radnice ubude bikerů, kteří škodí tím, že jezdí po lesích bez omezení.