„Vzhledem k tomu, že trend izraelské klientely je vzestupný, a vzhledem k tomu, že vzniklo sdružení na podporu linek do Karlových Varů ve spolupráci s krajem, jeví se jako dobrý potenciál sezónní linka z Tel Avivu do Karlových Varů. My jsme také vytvořili pobytové balíčky na míru izraelskému trhu. Slibujeme si od toho další růst izraelské klientely v Karlových Varech," uvedl Kulhánek.

Karlovarské letiště patří kraji. Náměstek hejtmana Karlovarského kraje Jakub Pánik ve středu uvedl, že o obou linkách se ještě jedná. „Naším cílem je domluvit takové podmínky, abychom linky nemuseli dotovat. Můžeme nabídnout například slevy na poplatcích na letišti, ale pokud cestovní operátoři budou schopni naplnit linky ze dvou třetin nebo dokonce ze tří čtvrtin, tak by se mohly uživit," řekl Pánik.

Počet ruských klientů klesl

Přesto kraj, město i soukromé firmy založily sdružení na podporu vzniku nových linek, které je připraveno v případě ekonomické výhodnosti některé linky částečně dotovat. Cílem je zejména dovézt do Karlových Varů i celého kraje turisty, lázeňské hosty nebo obchodníky z jiných než východních zemí.

Zajímavé by bylo podle Pánika například zavést linku do Londýna nebo také do některého z dalších velkých německých měst. Letiště Karlovy Vary bylo a stále je z velké většiny závislé na leteckých linkách do Ruska.

Po poklesu kurzu rublu a krizi na Ukrajině ale počet ruských klientů výrazně klesl. Letiště tak muselo zavést úsporná opatření. Počet pasažérů letiště se předloni snížil téměř o pětinu na 85 596 cestujících. Čísla za loňský rok zatím nebyla zveřejněna.