Hlavní obsah

Turisty má do Prahy nalákat on-line kampaň

Právo, Petr Janiš

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Propagace v cizině na sociálních sítích a na internetu má Praze přinést vyšší zájem turistů. Pražská informační služba (PIS) si objednala kampaň za více než osm miliónů korun, dalších 42 miliónů korun vyčlenila do nákupu prostoru na Twitteru a jiných sítích.

Foto: Klára Fischleinová, Novinky

Nová kampaň chce do české metropole přilákat movité turisty z Evropy, Ameriky i Asie.

Článek

Vše má trvat tři roky, spoty a vizuály se mají orientovat na klientelu z bohatých států – konkrétně z Německa, Ruska, Velké Británie, Itálie, Nizozemsko, USA, Číny, Izraele, Jižní Korey a z Japonska.

Tvůrcem kampaně se stala agentura Havas Worldwide Prague, která uspěla ve výběrovém řízení. Nenabídla sice nejnižší cenu ze sedmi uchazečů, v tomto ohledu byla až pátá, ale porota ocenila kvalitu nabídky. Toto kritérium mělo váhu 70 procent.

„Nezaměřujeme se pouze na romantické pohledy na Prahu, ale chceme ukázat skutečný život například prostřednictvím dvou fotek, které fungují ve svém kontrastu. Hlavní myšlenkou kampaně je, že Praha je ideální městskou destinací, která splní snad všechna očekávání svých návštěvníků,“ řekl Pavel Vincenc z agentury, která získala smlouvu na tři roky.

Od kultury až po jídlo

Propagace se bude zaměřovat na pět hlavních témat, kterými jsou gastronomie, kultura, romantika, nakupování a Praha jako ideální město pro aktivní turistiky, grafické ztvárnění je více méně dáno. Kampaň se podle šéfky PIS, do jejíhož názvu přibyla angličtina – Prague City Tourism, Nory Dolanské naplno rozběhne letos na podzim.

PIS totiž uspořádá ještě jeden tendr na mediální agenturu, která se postará o nákup on-line prostoru na vybraných sociálních sítích a vyhledávačích. Jde o Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Foursquare.

„Číňany bychom rádi oslovili prostřednictvím tamní sociální sítě Weibo, na které je registrováno na půl miliardy uživatelů, v Rusku se zase zaměříme na komunikaci na síti Vkontakte.ru, která je ruskou obdobou Facebooku,“ uvedla Dolanská. Podle zadání tendru je místem budoucího „plnění internet, respektive příslušné webové stránky“.

Praha se na internet s lákáním turistů vrhá poprvé, podle Dolanské má jít i první ucelenou on-line kampaň Prahy vůbec. V roce 2010 se metropole orientovala ještě především na televizní vysílání a objednala si propagaci na stanicích Eurosport, Markíza a na čínském Travel Channel.

V roce 2012 podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) navštívilo Prahu téměř 5,4 miliónů hostů. Šlo asi o 350 tisíc lidí více než v roce 2011. Loni počet hostů v hromadných ubytovacích zařízeních v Praze už překročil 5,5 miliónu. Strávili v Praze v průměru 3,5 dne, přičemž nejvíce bylo Rusů a Němců. Rusové se v průměru zdrželi v Praze přes 5 dnů, Němci v Praze v průměru strávili 3,3 dne. Záměrem vedení města je podpora trendu a další růst.

Reklama

Výběr článků

Načítám